• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 11 شهریور 1402
کد مطلب : 201957
+
-

چاره‌ای جز اجرای طرح «تی‌اودی» نیست

یادداشت
چاره‌ای جز اجرای طرح «تی‌اودی» نیست

اقبال شاکری؛ عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی

نمایندگان قطعا با توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی کلانشهرها به‌ویژه تهران موافق هستند و بودجه‌های خوبی هم در سال1402 پیش‌بینی شده و در بودجه1403 هم به این موضوع توجه ویژه‌ای خواهیم داشت، چراکه موضوع حمل‌ونقل عمومی اولویت شهر است و کاستی‌ها و کمبودهای آن باید جبران شود.
اختصاص بیش از 40درصد بودجه شهرداری تهران به حوزه حمل‌ونقل نشان می‌دهد مدیریت شهری در این موضوع دغدغه‌مند است و برای رفع مشکلات این حوزه حتما نیاز است از سایر منابع مانند امکان ایجادشده از طریق تهاتر نفت هم استفاده شود. امروز تقریبا 2500دستگاه اتوبوس در تهران فعال هستند و براساس آمارها در این شهر نیاز به 10هزار دستگاه اتوبوس و حدود 1500دستگاه واگن است، بنابراین ضرورت دارد شهرداری تهران از زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های ایجادشده که بالقوه هستند نهایت استفاده را ببرد و با بالفعل کردن آنها کمبودها را جبران و خدمت‌رسانی در ناوگان حمل‌ونقل عمومی را بهبود ببخشد.
تقویت این حوزه حتما مورد حمایت ماست و گرچه هنوز زیرساخت‌ها به حد مطلوب نرسیده اما چاره‌ای جز حرکت در مسیر اجرایی کردن طرح «تی‌اودی» در شهر نیست و با توجه به گام‌های خوبی که توسط وزارت کشور برای تامین ناوگان حمل‌ونقل عمومی برداشته شده است، امیدواریم شهرداری تهران هم عزم خود را برای بهره‌مندی از امکانات فراهم‌شده جزم کند، بنابراین ضرورت دارد یک تیم روی توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل عمومی و اجرای طرح تی‌اودی متمرکز شود.
کمبود در این حوزه دلیل نمی‌شود نسبت به طرح تی‌اودی بی‌تفاوت بود، چراکه نیاز شهر و شهروندان است و تلاش شهرداری تهران هم باید در راستای تحقق آن باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید