• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
شنبه 11 شهریور 1402
کد مطلب : 201902
+
-

دومی هم از ایران دور شد

تیم ملی بسکتبال امیدوار بود به‌عنوان تیم اول آسیا سهمیه المپیک پاریس را بگیرد اما شاید حتی مسابقات گزینشی بین‌قاره‌ای و سهمیه 2024 را هم از دست بدهد

دومی هم از ایران دور شد

 یک شکست دیگر، سهمیه بازی‌های المپیک پاریس را از تیم ملی بسکتبال ایران دورتر کرد. ایران که در مرحله گروهی 3شکست مقابل تیم‌های برزیل، ساحل‌عاج و اسپانیا داشت، برای انجام 2بازی به گروه بازنده‌ها رفت. بازی اول پنجشنبه مقابل فرانسه برگزار شد که ایران 82 بر 55 بازنده بود. بازی دوم هم بعدازظهر امروز برگزار می‌شود و ایران باید در برابر لبنان به میدان برود. با توجه به نتایجی که تیم‌های آسیایی تا به امروز گرفته‌اند، نه‌تنها ایران شانسی برای گرفتن سهمیه المپیک به‌عنوان بهترین تیم آسیایی ندارد بلکه بعید است به‌عنوان تیم دوم آسیا راهی مسابقات گزینشی دیگری شود.
تا به امروز ژاپن با 2پیروزی بهترین تیم آسیایی است. ژاپن در مرحله گروهی به آلمان و استرالیا باخت ولی یک پیروزی ارزشمند مقابل فنلاند به‌دست آورد. هر چند این پیروزی با اختلاف یک امتیاز به‌دست آمد اما ژاپن را تنها تیم آسیایی برنده در مرحله گروهی کرد. این تیم پنجشنبه هم در بازی اول پلی‌آف ونزوئلا را برد تا با اختلاف در صدر تیم‌های آسیایی قرار بگیرد. با توجه به بازی‌هایی که امروز برگزار می‌شود، ژاپن هنوز هم شانس اول صعود است. ژاپن امروز با کیپ‌ورد بازی دارد که در 4بازی گذشته فقط یک برد مقابل ونزوئلا به‌دست آورده است. لبنان و چین هم این فرصت را دارند که به‌عنوان تیم دوم آسیا راهی مسابقات گزینشی بین قاره‌ای شوند. تنها راهی که ایران را به حضور در مسابقات گزینشی بین‌‌قاره‌ای و گرفتن سهمیه امیدوار نگه‌ می‌دارد، پیروزی خود این تیم و شکست چین و لبنان در بازی‌های امروز است.
فیلیپین در مرحله گروهی به تیم‌های دومینیکن، آنگولا و ایتالیا باخت و در پلی‌آف به سودان جنوبی. چین هم مقابل صربستان، سودان‌جنوبی و پورتوریکو شکست خورد ولی آنگولا را شکست داد. این دو تیم امروز در بازی دوم پلی‌آف بازنده‌ها مقابل هم قرار می‌گیرند. اگر چین به پیروزی برسد، شانس بالایی برای حضور در مسابقات گزینشی قاره‌ای دارد. لبنان هم که در مرحله گروهی 3شکست در بازی با لتونی، کانادا و فرانسه ثبت کرده بود، در پلی‌آف ساحل عاج را برد. ایران در مرحله گروهی با یک شوت از ساحل عاج شکست خورد اما لبنان با اختلاف 10امتیاز مقابل این تیم به پیروزی رسید. لبنان با یک برد جلوتر است و در شرایطی که در اردوی ایران چند مصدوم بزرگ (حامد حدادی، ارسلان کاظمی و بهنام یخچالی) دیده می‌شود، پیروزی مقابل این حریف راحت به‌نظر نمی‌رسد. دیگر تیم‌ آسیایی اردن است که در مرحله گروهی در برابر تیم‌های یونان، نیوزیلند و آمریکا بازنده بود و در پلی‌آف به مصر باخت. اردن امروز با مکزیک بازی دارد.
ایران که در بازی‌های المپیک 2008 و 2020 حاضر بود، شاید مثل بازی‌های 2012 و 2018 از غایبان کاروان ایران در بازی‌های پاریس باشد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید