• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
چهار شنبه 8 شهریور 1402
کد مطلب : 201668
+
-

خبرهای کوتاه/ جاماندگان کلاس اولی، عجله کنند!

90 درصد دانش آموزان در پایه‌های دوم تا ششم دبستان فرآیند ثبت‌نام خود را به اتمام رسانده و حدود 23 درصد از کلاس اولی‌ها هنوز برای ثبت نام در این پایه اقدام نکرده‌اند؛ براساس اعلام وزارت آموزش و پرورش با توجه به آمار یک میلیون و 690 هزار و 788 نفری کلاس اولی‌ها در سال گذشته، می‌توان تخمین زد که آمار کلاس اولی‌های امسال نیز در همین حدود است. با این حال تاکنون یک میلیون و 306 هزار و 367 کلاس اولی در این پایه ثبت نام کرده‌اند.

زائران، خود را بیمه کنند
حسین درخشان، رئیس مرکز عملیات هلال احمر در عراق با اشاره به حادثه تلخ روز دوشنبه و جان باختن یک زائر ایرانی و 3 زائر غیرایرانی، از سایر زائران خواست قبل از ورود به کشور عراق، اطلاعات خود را در سامانه سماح ثبت و خود را بیمه کنند.

صدور احکام جدید رتبه‌بندی معلمان آغاز شد
صدور احکام جدید رتبه‌بندی معلمان بعد از بررسی اعتراضات آنها، آغاز شد. رضامراد صحرایی، وزیر آموزش و پرورش ضمن اعلام این خبر، گفت: تمام تلاشمان این است که حق‌التدریس معلمان که حق آنها بر گردن ماست تا پیش از آغاز سال تحصیلی پرداخت شود. از سوی دیگر، صدور احکام جدید رتبه‌بندی معلمان را آغاز کرده‌ایم که تاکنون در انتظار  ثبت کامل اعتراضات آنها بودیم و پس از تکمیل این مرحله، بررسی‌ها شروع شده است.

بازگشت ساعات اداری به روال گذشته
برنامه مدیریت و پایش مصرف برق در بخش اداری تا 15 شهریور ماه ادامه دارد و ساعات کار ادارات نیز بعد از این تاریخ طبق مصوبه هیات وزیران به حالت قبلی بازخواهد گشت. از آغاز به کار دولت مردمی سیزدهم، 7796مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه شده است که شامل نیروگاه‌های جدیدالاحداث و ارتقاء و افزایش ظرفیت تولید نیروگاه‌های موجود است.
 
ظرفیت مناسب پارکینگ‌‌های مرزی
رئیس‌پلیس راهور:
۸۵درصد زائران در سفر به مرزها از خودروهای شخصی استفاده کرده‌اند. ظرفیت پارکینگ‌ها در تمامی مرزها مناسب است و از ابتدای‌ ماه صفر تاکنون در مسیرهای منتهی به مرزهای کشور ۱۹ تصادف منجر به مصدومیت رخ داده که هیچ‌گونه فوتی در این تصادفات ثبت نشده است.

رشد ۲۲درصدی تردد زمینی زائران اربعین
رئیس سازمان راهداری:
از زمان اجرای طرح اربعین حسینی تا روز گذشته بالغ بر یک‌میلیون‌و۳۶۰ هزار زائر ایرانی و غیرایرانی از مرزهای زمینی کشور خارج شده‌اند که حدود ۵۰درصد خروجی زائران از مرز مهران بوده است. تردد زائران اربعین از مرزهای زمینی در سال‌جاری تاکنون رشد ۲۲درصدی داشته است. با توجه به گرمای هوا در مرزهای مهران، شلمچه و چذابه باید مدیران استان‌ها تمام ظرفیت ناوگان عمومی را به‌کار گیرند تا زائران حداقل معطلی و توقف در مرزها را داشته باشند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید