• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 8 شهریور 1402
کد مطلب : 201645
+
-

فکر می‌کردیم کامران به جهانی می‌رود

آذرپیرا دارنده 2‌مدال طلای امیدهای جهان می‌گوید از روز اول آمده تا کمک کند و تا همین چند روز پیش که مصدومیت قاسمپور پیش آمد فقط تمرین می‌کرده است

فکر می‌کردیم کامران به جهانی می‌رود

درحالی‌که همه از غیبت کامران قاسمپور در مسابقات جهانی صحبت می‌کنند، کمتر کسی از کشتی‌گیر جایگزین او حرف می‌زند. جانشین قهرمان دنیا یک جوان 21ساله دهه هشتادی است که 2مدال طلای امیدهای جهان را در کارنامه خود دارد. امیرعلی آذرپیرا در بین اهالی کشتی به هیچ‌وجه کشتی‌گیر گمنامی نیست و با وجود سن کمش بارها از سکوهای قهرمانی بالا رفته و در رده بزرگسالان نیز عملکرد خوبی داشته است. رزومه آذرپیرا باعث می‌شود کماکان کسب مدال در وزن 92کیلوگرم در مسابقات جهانی دور از ذهن نباشد. آذرپیرا در جام تختی هم نمایش خوبی داشت و فقط فینال را در ثانیه‌های پایانی مقابل مجتبی گلیج از دست داد وگرنه می‌توانست دوبنده تیم ملی را در وزن 97کیلوگرم به‌دست بیاورد. او با مصدومیت اولیه قاسمپور به اردوی تیم ملی فراخوانده شد و حالا به‌صورت رسمی نامش به اتحادیه جهانی اعلام شده تا ملی‌پوش ایران در مسابقات جهانی 2023 در وزن 92کیلوگرم باشد. در ادامه گفت‌وگوی همشهری را با این کشتی‌گیر می‌خوانید.

   زمانی که به‌خاطر مصدومیت کامران قاسمپور اعلام شد شاید تو مسافر بلگراد باشی، چقدر برای حضور خودت شانس قائل بودی؟
آقای درستکار سرمربی تیم ملی همان موقع با من صحبت کردند و شرایط را گفتند. از همان موقع در اردو حاضر شدم و در کنار تیم اصلی تمرین می‌کردم. تمام تمرکزم روی کار خودم بود و سعی می‌کردم به بهترین شکل تمرینات را انجام دهم. روز اول گفتم آمده‌ام کمک کنم و تا همین چند روز پیش هم که مصدومیت آقاکامران پیش آمد فقط تمرین می‌کردم و قصدم کمک کردن بود.

  فکر می‌کردی ملی‌پوش ایران در بلگراد شوی؟
آقای قاسمپور این اواخر شرایطش خیلی خوب بود. همه فکر می‌کردیم مصدومیت را پشت سر گذاشته و صددرصد به مسابقات جهانی می‌رود که دوباره پایش دچار کشیدگی شد. امیدوارم خیلی زود دوباره شرایط لازم برای حضور روی تشک را به‌دست آورد. درباره خودم هم باید بگویم در این مدت دائما در کنار تیم اصلی بودم و شرایطم خوب است. از فرصتی که به‌دست آمده باید به بهترین شکل استفاده کنم تا برای کشورم افتخار بیاورم.

  طلای وزن 92کیلوگرم طی 2سال گذشته به ایران رسیده و حالا در سومین سال تو ملی‌پوش ایران هستی. خودت نتیجه را چطور پیش‌بینی می‌کنی؟
در این مدت تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتم و شرایط بدی ندارم. تمام تلاشم را می‌کنم که بهترینم را روی تشک نشان دهم. کشتی‌های کم‌اشتباه بگیرم و برای هر کشتی تمام توانم را بگذارم تا برنده از تشک بیرون بیایم. مسئولیت سنگینی روی دوشم است ولی کم‌فروشی نمی‌کنم و با تمام وجودم برای خوشحال کردن مردم تلاش می‌کنم.

  از حریفانت شناخت داری؟
فیلم کشتی بیشتر حریفانم را دیده‌ام و برای هر کدام با کمک کادر فنی برنامه‌ریزی خواهیم کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید