• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
چهار شنبه 8 شهریور 1402
کد مطلب : 201638
+
-

صفرها جا نمی‌شوند!

عیسی آل‌کثیر بدون انجام حتی یک بازی در سپاهان، در آستانه جدایی از این تیم قرار گرفته است

از زمین و آسمان برای عیسی آل‌کثیر می‌بارد. او در دوران فوتبالش همه بدشانسی‌های ممکن از محرومیت گرفته تا مصدومیت را تجربه کرده بود، اما دیگر سابقه ثبت‌نشدن قراردادش را نداشت. قفل این مرحله هم برای عیسی باز شد تا کلکسیون بدشانسی‌های این بازیکن کاملا تکمیل شود. عیسی در 4هفته اول لیگ حتی در لیست سپاهان هم نبوده و حالا سؤال این است که سرنوشت قرارداد سنگین این بازیکن با تیم اصفهانی چه خواهد شد؟ آیا او می‌تواند قراردادش را با این باشگاه ثبت کند؟ اگر این اتفاق رخ ندهد، عیسی برای کدام تیم در فوتبال ایران بازی خواهد کرد؟ چرا روش‌های باشگاه سپاهان برای ثبت قرارداد عیسی و برایان دابو، تا این لحظه به بن‌بست رسیده‌ است؟

   نگران سال دوم
سپاهان در حالی به سقف بودجه این فصل رسید که هنوز قرارداد چند بازیکن گران‌قیمت را ثبت نکرده بود. آنها چند راهکار برای ثبت قرارداد داشتند؛ راه‌حل اول تقسیم رقم پرداختی به‌عنوان رضایتنامه، در سال‌های قرارداد بود. راهکار دوم سپاهانی‌ها این بود که رقم سال اول بازیکنان را نهایتا تا 15میلیارد درنظر بگیرند و باقیمانده رقم را در بودجه سال آینده لحاظ کنند. این کار برای نفراتی مثل شکاری و اسدی انجام شد اما نگرانی بزرگ این بود که بودجه سال آینده سپاهان از همین حالا در حال پر‌شدن است! در نتیجه این راه‌حل برای عیسی به بن‌بست خورد. سپاهان به اسدی و شکاری نیاز داشت اما با توجه به ترافیک خط حمله و آمادگی قابل‌توجه شهریار، حفظ عیسی از اولویت‌های این تیم خارج شد. مورایس هم تأکید زیادی روی حفظ این بازیکن نداشت. با اینکه هنوز جدایی عیسی از تیم اصفهانی به‌صورت رسمی تأیید نشده و ممکن است در نهایت راهکاری پیدا شود، ولی به‌نظر می‌رسد که او به درهای خروجی سپاهان نزدیک شده باشد. احتمال جدایی این بازیکن از طلایی‌ها، بیشتر از شانس ماندن او در سپاهان است. عیسی از زمان ملحق‌شدن به این باشگاه، همه بازی‌ها را از بیرون تماشا کرده است. او با سپاهان قرارداد دارد اما این قرارداد تا زمانی که به مرحله ثبت‌شدن در سازمان لیگ نرسد، معتبر نخواهد بود.

   اولین شکایت سقفی!
پس از پایان بازی سپاهان و استقلال، گفته شد باشگاه آبی پایتخت از رقیبش شکایت می‌کند. اگر این تصمیم استقلالی‌ها عملی شود، این نخستین شکایت درخصوص سقف بودجه در فوتبال ایران است. قبلا گفته شده بود که اگر تیمی سقف را رعایت نکند و تیم حریف بتواند این موضوع را به اثبات برساند، مسابقه 2تیم 3بر صفر به سود تیم شاکی اعلام خواهد شد. حالا استقلال می‌خواهد از سپاهان شکایت کند. استقلال به‌صورت رسمی خبر شکایتش را اعلام نکرده و در رسانه رسمی‌ این باشگاه هم چنین خبری دیده نمی‌شود، اما گفته می‌شود این شکایت انجام شده و قرار است ماجرای سقف باشگاه سپاهان از سوی نهادهای نظارتی مورد بازرسی دوباره قرار بگیرد. به‌نظر می‌رسد این نوع شکایت‌ها از این پس به یک اپیدمی در فوتبال ایران تبدیل شود.

   پرسپولیس وارد می‌شود
مدیر روابط‌عمومی باشگاه پرسپولیس هم وارد ماجرا شده و با اینکه اسمی از سپاهان نیاورده، اما از لزوم محروم‌شدن تیم «ولخرج» لیگ برتر صحبت کرده است. بدون‌شک، سپاهان تیم گران‌قیمتی بسته اما تضمینی هم وجود ندارد که استقلال، پرسپولیس و تراکتور هم کاملا سقف را رعایت کرده باشند. همین حالا استقلال به‌دنبال یک فوروارد خارجی است که طبیعتا باید رقم زیادی برای خرید او هزینه کند. پرسپولیسی‌ها نیز نقشه مشابهی برای یک خارجی دیگر دارند. در نهایت بعید به‌نظر می‌رسد 4تیم مدعی فوتبال ایران، تیمشان را زیر سقف بسته باشند.
 
   عبدی، نگران‌تر از عیسی!
از تراکتور به‌عنوان یکی از مقصدهای احتمالی عیسی آل‌کثیر درصورت جدایی قطعی از سپاهان نام برده می‌شود؛ خبری که بدون‌شک مهدی عبدی را خوشحال نخواهد کرد! مهدی در حساس‌ترین روزهای فصل گذشته، ذخیره آل‌کثیر بود و حالا که به یک بازیکن مهم برای خط حمله تراکتور تبدیل شده، اصلا دوست ندارد دوباره به فضای همین رقابت تکراری برگردد.

   بازیکن مازاد نمی‌گیریم
به‌نظر می‌رسد نحوه جدایی عیسی، یحیی را هم عصبانی کرده باشد؛ چرا‌که او چندبار تأکید کرده تیمش بازیکن مازاد تیم‌های دیگر را جذب نمی‌کند. عجیب اینجاست که پرسپولیس به مهاجم و عیسی به تیم نیاز دارد اما این دو همچنان دور از هم هستند. این تاوان تصمیمی است که این مهاجم در تابستان برای خودش گرفت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید