• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 8 شهریور 1402
کد مطلب : 201637
+
-

ناجی اخراجی

مهدی عبدی که همزمان با فقر شدید مهاجم در پرسپولیس از این تیم کنار گذاشته شد، کارش را در تبریز با یک گل مهم شروع کرد

ناجی اخراجی

مهدی عبدی شروعی بسیار خوب و مافوق تصور در تراکتور داشت. در شرایطی که بازی این تیم مقابل مس رفسنجان با تساوی بدون گل در حال پایان بود و درست در لحظاتی که هواداران به‌شدت علیه بازیکنان تیم شعار می‌دادند، عبدی در دهانه دروازه با یک تکل بموقع ارسال مهدی حسینی را قطع کرد و گل نخستین پیروزی فصل تبریزی‌ها را به ثمر رساند. این گل بسیار مهم بود و شاید اغراق نباشد اگر بگوییم ممکن است سرنوشت تیم را تغییر بدهد. به هر حال کادرفنی هم زیر فشار بود و حتی شایعاتی در مورد قطع همکاری خمز با تراکتور وجود داشت که با از راه رسیدن نخستین پیروزی فصل، اوضاع بهبود یافت.
همه اینها را گفتیم تا به ارزش‌های کار مهاجم پیشین پرسپولیس در تبریز اشاره کنیم. با این حال مهدی عبدی باید در شادمانی کردن کمی خویشتن‌دار باشد. او پس از پایان مسابقه پست گذاشت و به 3زبان مختلف خوشحالی‌اش را نشان داد! عبدی به ترکی از هواداران، به فارسی از زنوزی و به انگلیسی از خمز تشکر کرده تا شعف زائدالوصف خود را نشان بدهد. در چنین شرایطی ما نگرانیم او با همین یک گل سیر شده باشد و انگیزه کافی را برای ادامه کار از دست بدهد؛ مشکلی که این بازیکن در پرسپولیس هم داشت. او در جمع سرخپوشان تهرانی بارها استعداد و توانایی‌هایش را نشان داده بود اما مشکل اینجا بود که او هر بار می‌درخشید، خیلی زود وارد فضای وهمی و خیال‌آلود می‌شد و  شروع می‌کرد به پرسه زدن در شبکه‌های اجتماعی.
شاید اگر عبدی اشتهای بیشتری داشت، کارش به جایی نمی‌رسید که در بی‌مهاجم‌ترین پرسپولیس تاریخ فوتبال ایران در لیست مازاد قرار بگیرد. او حالا در تراکتور، فرصت جدیدی برای اثبات توانایی‌هایش پیدا کرده و حیف است اگر این موقعیت را از دست بدهد. همین یک پست برای اثبات ارادت شما به باشگاه جدید کافی بود؛ حالا به زمین برگرد و به درخشش ادامه بده!
شروعی رویایی‌تر از این اصلا در ذهن کسی نمی‌گنجید؛ اینکه مهدی عبدی از پرسپولیس کنار گذاشته شود، به تبریز برود، در نیم‌ساعت پایانی بازی با مس رفسنجان برای تراکتور به زمین بیاید و درست در شرایطی که این تیم زیر رگبار شعارهای اعتراضی هواداران قرار داشت، نخستین گلش را بزند؛ یک گل 3امتیازی که نخستین پیروزی فصل سرخپوشان تبریزی را هم ساخت. این سناریوی شیرین اما مو به مو برای مهدی عبدی رقم خورد تا شاید این سؤال جدی‌تر از قبل برای خیلی‌ها پیش بیاید که چرا یحیی گل‌محمدی که مهاجم تخصصی در اختیار ندارد، به همین راحتی او را از دست داد؟ البته که فعلا برای قضاوت زود است اما اگر عبدی به درخشش خود در تبریز ادامه بدهد، فشارها روی یحیی بیش از پیش خواهد شد. پاکو خمز قبلا رضا اسدی ناآماده را از یحیی تحویل گرفت و او را به اوج رساند؛ آیا این بار قرار است چنین سناریویی در مورد مهدی عبدی تکرار شود؟

 

این خبر را به اشتراک بگذارید