• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 8 شهریور 1402
کد مطلب : 201633
+
-

اسرار قتل هولناک بانوی تپه‌های شنی

خارجی
اسرار قتل هولناک بانوی تپه‌های شنی

با گذشت 49سال از قتل نوعروس جوان در تنسی آمریکا که مطبوعات به او لقب بانوی تپه‌های شنی داده بودند، عامل جنایت پرده از اسرار این پرونده جنجالی برداشت.
به گزارش همشهری به نقل از ایندیپندنت، سال1974، روث ماری تری، وقتی با همسرش به سفر‌ماه عسل می‌رفت، هرگز تصور نمی‌کرد شیرین‌ترین سفر زندگی‌اش قرار است آخرین سفرش باشد. در 26جولای همان سال دختر 12ساله‌ای که به همراه پدر و مادرش به ساحل پراوینستاون رفته بود، بر بالای یک تپه شنی با دیدن جسد یک زن وحشت‌زده شد. زن جوان به طرز وحشیانه‌ای به قتل رسیده و اعضای بدنش مثله شده و روی پتویی رها شده بودند. در بررسی‌های اولیه مشخص شد که چندین روز از قتل این زن می‌گذرد و طولی نکشید که هویت او مشخص شد. او روث ماری‌تری بود که به تازگی ازدواج کرده و در سفر‌ماه عسل‌اش ناپدید شده بود.
ماموران نخست به سراغ همسر مقتول رفتند. او گفت: ما برای سفر‌ماه عسل به تنسی رفتیم اما یک روز دعوایمان شد و همسرم از هتل بیرون رفت. فکر کردم برمی‌گردد اما هر چه دنبالش گشتم او را پیدا نکردم و بعد از آن دیگر او را ندیدم.
شوهر مقتول در حالی اظهار بی‌گناهی می‌کرد که پلیس نیز در ادامه تحقیقات هیچ شواهد و مدارکی علیه او پیدا نکرد. با این حال وی همچنان مظنون اصلی این پرونده به شمار می‌رفت.
قتل دردناک روث در‌ماه عسل چنان جنجالی در مطبوعات آمریکا به راه انداخت که تا مدت‌ها مردم پیگیر این پرونده بودند و رسانه‌ها به مقتول لقب «بانوی تپه‌های شنی» دادند. حتی جمجمه وی تا مدت‌ها در پزشکی قانونی نگهداری می‌شد تا اینکه مدتی قبل جواز دفن آن صادر شد و پلیس برای حل این معما تحقیقات تازه‌ای را شروع کرد. مأموران بار دیگر سراغ همسر مقتول به نام گای راکول که حالا 85ساله بود رفتند و از او بازجویی کردند. این بار اما مرد سالخورده که از عذاب وجدان قتل همسرش خسته شده بود به این جنایت هولناک اعتراف کرد و گفت: من و روث به‌ماه عسل رفتیم. یک روز برای تفریح به ساحل رفته بودیم که بر سر مسئله‌ای دعوایمان شد. از دست او عصبانی شدم و با چوب ضربه‌ای به سرش زدم و اعضای بدنش را مثله کرده و بر بالای تپه‌ای شنی و دور از دید مردم رها کردم. با این اعتراف گای 85ساله، از سوی دادگاه به حبس ابد محکوم شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید