• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
سه شنبه 7 شهریور 1402
کد مطلب : 201527
+
-

برنز گرفتم از اردو اخراج شدم!

علیرضا عبدولی می‌گوید بعد از مسابقات قهرمانی آسیا سعید اصلا با او حرف نمی‌زده و جوابش را نمی‌داده است

برنز گرفتم از اردو اخراج شدم!

علیرضا عبدولی - برادر کوچک‌تر سعید عبدولی دارنده مدال برنز المپیک و طلای جهان- در مسابقات قهرمانی جوانان جهان به مدال طلا رسید تا ادامه‌دهنده راه برادرانش در کسب مدال باشد. پیش از او، امیرحسین عبدولی هم در مسابقات نوجوانان جهان موفق شده بود به مدال برنز برسد. علیرضا به‌گفته کارشناسان بسیار بااستعداد است و اگر درست مدیریت شود می‌تواند مثل سعید و حتی فراتر از او افتخارآفرینی کند. درباره کسب مدال طلای جهان، عنوان سومی آسیا، اخراج از اردو و کشتی گرفتن به‌خاطر رئیس فدراسیون با او صحبت‌کرده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

   سعید، سامان، کرامت و حالا امیرحسین و علیرضا. خودت فکر می‌کنی چقدر می‌توانی پا جای پای برادرانت بگذاری و افتخارآفرینی‌های آنها را تکرار کنی؟
سعید مدال المپیک و جهان و خیلی افتخارات دیگر را در کارنامه دارد ولی به‌نظرم سامان و کرامت به حق واقعی‌شان در کشتی نرسیدند. من و امیرحسین اول راه هستیم و باید تمام تلاشمان را بکنیم تا به هدفمان برسیم. مسیر سختی است ولی با کمک برادران و تلاش خودمان کار نشدنی نیست. همین اول هم می‌خواهم از پدر و مادر عزیزم که خیلی برایم زحمت کشیدند تشکر کنم. مربیان عزیزم برادران اسفندیاری و آقای فرزاد ایمانعلی‌زاده خیلی برایم زحمت کشیدند.

   گویا بعد از کسب مدال برنز آسیا توسط سرمربی تیم ملی از اردوی مسابقات جهانی اخراج شدی، درست است؟
کشتی‌های خوبی در قهرمانی آسیا نگرفتم و سوم شدم. آقای باوفا سرمربی تیم می‌گفتند توانایی بالایی داری و نباید اینطور کشتی بگیری. سعید برادرم که بعد از مسابقات اصلا با من حرف نزد و جوابم را هم نمی‌داد چون خیلی ناراحت بود. آقای باوفا هم از اردو اخراجم کرد. در نهایت فقط یک فرصت دیگر به من دادند. آقای دبیر رئیس فدراسیون با من صحبت کرد و گفت برای من کشتی بگیر. فقط همین جمله قبل از هر کشتی یادم می‌آمد و با تمام وجودم روی تشک می‌رفتم تا دوباره جلوی مردم و عزیزانم شرمنده نشوم.

   سعید گفته بود خیلی گیم بازی می‌کنی! همینطور است؟
سعید واقعا از دستم ناراحت بود و من هم می‌دانستم که دوست دارد من مدال بگیرم. گیم را خیلی کم کردم و کلا روزی یک ساعت بازی می‌کنم. خدا را شکر آقاسعید هم راضی است.

   سطح مسابقات چطور بود؟ در یک وزن سخت 4دور کشتی گرفتی و نهایتا به مدال طلا رسیدی.
دقیقا همینطور است. وزن 77کیلوگرم یکی از سخت‌ترین وزن‌هاست که رقابت سنگینی در آن وجود دارد. پس از یک دور استراحت مرحله به مرحله پیش رفتم و خدا را شکر صاحب مدال طلا شدم. همه بچه‌ها عالی بودند و دیدید که تیم ایران با اقتدار قهرمان جهان شد. آقای باوفا واقعا مربی کاربلدی است و به‌نظرم بهترین مربی ایران است که 4بار تیمش قهرمان جهان شده است. ایشان واقعا با برنامه پیش می‌رود که نتیجه‌اش را هم همه دارند می‌بینند.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید