• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
سه شنبه 7 شهریور 1402
کد مطلب : 201526
+
-

امیدوارم آقاکامران کشتی بگیرد

امیدوارم آقاکامران کشتی بگیرد

 محسن محمودصفری

محمدمبین عظیمی پدیده جوان جام تختی بود. او درحالی‌که در رده سنی جوانان قرار داشت توانست یکی پس از دیگری تمام رقبایش در بزرگسالان را شکست دهد و مدال طلای جام تختی را کسب کند. طبق چرخه انتخابی تیم ملی، عظیمی برای ملی‌پوش شدن تنها یک گام دیگر فاصله داشت و آن هم رویارویی با کامران قاسمپور قهرمان سال قبل مسابقات جهانی بود. جوان سقزی تصمیم گرفت از دیدار با قاسمپور انصراف دهد و برای کسب مدال طلای جوانان جهان تلاش کند. او در مسابقات جهانی جوانان جهان با اقتدار صاحب مدال طلا شد و حالا یکی از آینده‌های کشتی ایران در وزن 92کیلوگرم به شمار می‌رود.

   سال گذشته به‌عنوان همراه با تیم به مسابقات جهانی اعزام شدی ولی امسال با اقتدار طلای جهان را کسب کردی. در این یک سال چه اتفاقاتی برایت افتاد؟
سال گذشته حضور با آن شرایط برایم خیلی سخت بود. کشتی‌ها را می‌دیدم ولی نمی‌توانستم خودم کشتی بگیرم. همانجا با خودم عهد بستم که سال آینده طلای جهان را کسب کنم. سال خوبی را پشت سر گذاشتم و اگر بررسی کنید می‌بینید به هر مسابقه‌ای که رفتم با طلا برگشتم که از این بابت خیلی خوشحالم.

   در استان کردستان کشتی‌گیر فرنگی‌کار ملی‌پوش داشته‌ایم ولی کشتی‌گیر آزادکار نه. چه شد که به سمت رشته آزاد رفتی؟
علاقه سبب شد که کشتی آزاد را انتخاب کنم. پدرم که نخستین مربی و مربی سازنده من بود، خیلی در این مسیر نقش داشت که جا دارد از او و مادرم که همیشه دعای خیرش بدرقه راهم بوده تشکر کنم.

   حضور روس‌ها سطح مسابقات را چقدر ارتقا داده بود؟
روس‌ها در همه رده‌ها همیشه تیم قدرتمندی را راهی مسابقات می‌کنند ولی تیم ایران با اتحاد و همبستگی توانست قهرمانی سال گذشته‌اش را مجددا در جهان تکرار کند. واقعا جا دارد از آقامحسن کاوه و کادر تیم ملی تشکر کنم که نقش پررنگی در قهرمانی و برتری تمام بچه‌ها داشتند. بچه‌ها واقعا از جان مایه گذاشتند و خدا را شکر نتیجه‌اش را هم گرفتند.

   حالا که طلای جوانان جهان را کسب کردی، هدف بعدی‌ات چیست؟
قطعا همه کشتی‌گیران از همان موقع که کشتی را شروع می‌کنند آرزوی کسب مدال طلای المپیک را دارند و من هم از این قاعده مستثنی نیستم. حالا در این مسیر هر که بیشتر زحمت بکشد و تلاش کند و بتواند اردوهای طاقت‌فرسا را تحمل کند به هدفش می‌رسد.

    قطعا خبر مصدومیت کامران قاسمپور را شنیده‌ای. اگر به مسابقات جهانی جوانان نمی‌رفتی و از دیدار نهایی انتخابی تیم ملی انصراف نمی‌دادی با شرایطی که الان پیش آمده می‌توانستی به مسابقات بزرگسالان جهان بروی!
آدم هیچ وقت از آینده باخبر نیست و همه‌‌چیز دست خداست. هیچ کشتی‌گیری دوست ندارد حریفش مصدوم شود تا او به دوبنده تیم‌ملی برسد چون می‌داند حریفش هم چقدر زحمت کشیده و چه استرس‌ها و فشارهایی را تحمل کرده است. من پله به پله پیش می‌روم و آرزوی سلامتی برای آقاکامران دارم. امیدوارم بتواند در مسابقات جهانی حاضر شود و سومین طلایش را کسب کند.

   عکسی در فضای مجازی از تیم جوانان ایران در سالن ‌گرم مسابقات منتشر شد که خیلی بازنشر شد. تو به‌عنوان کاپیتان تیم که از اهل تسنن هم هستی پیش‌نماز ایستاده بودی و بقیه بچه‌ها به تو اقتدا کرده بودند. نظر خودت درباره انتشار این عکس چیست؟
ما مسلمان هستیم و بیشتر باید به شباهت‌هایمان توجه کنیم. اینکه ما با هم وحدت داشتیم و همدل بودیم کلید پیروزی ما در مسابقات جهانی بود. واقعیتش من دوست نداشتم این عکس منتشر شود چون یک‌سری می‌گویند برای ریا و این مسائل که خودتان بهتر می‌دانید نماز خواندند ولی خدا را شاهد می‌گیرم ما برای اینکه خدا برکت به تیم‌مان بدهد و موفق شویم در مسابقات جهانی نماز جماعت می‌خواندیم و این بار اولمان هم نبود.

محمدمبین عظیمی، قهرمان وزن 92کیلوگرم جوانان جهان نمی‌خواهد با مصدومیت حریف مستقیمش به دوبنده تیم ملی برسد

 

این خبر را به اشتراک بگذارید