• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
سه شنبه 7 شهریور 1402
کد مطلب : 201524
+
-

ستاره بزرگ در راه است

پدیده 16ساله بارسلونا همه را یاد مسی می‌اندازد

ستاره بزرگ در راه است

بارسلونا در غیاب آرائوخو و پدری مصدوم و رافینیای محروم و البته در نبود ژاوی که او هم محروم بود، در زمین ویارئال 2 بر صفر پیش افتاد اما طبق معمول داشت کامبک می‌خورد. درحالی‌که بازی 3 بر 2 به سود میزبان تغییر کرده بود، لمینه یامال، پدیده جدید 16ساله این تیم که به مسی جدید شهرت یافته، تیم را نجات داد تا بارسا کامبک بزند و نخستین پیروزی خارج از خانه فصل را دشت کند. خط دفاعی تیم مثل اواخر فصل گذشته است که زیاد گل می‌خورد و لواندوفسکی هم مثل لوای آخر فصل گذشته است که سخت گل می‌زند اما یامال همه را امیدوار کرده است. لامین یامال که فقط 16سال دارد، با شکستن رکورد آنسو فاتی به‌عنوان جوان‌ترین پاس‌گل‌دهنده لالیگا، به‌عنوان بهترین بازیکن بازی دراماتیک ویارئال و بارسلونا انتخاب شد. یامال مقابل ویارئال 3 از 3 دریبل موفق، ۲دیرک، یک ایجاد موقعیت، یک‌پاس گل و ۹۰ درصد دقت پاس داشت. یامال بعد از تعویض شدن توسط هواداران ویارئال تشویق شد. بله، یک ستاره بزرگ در راه است.

  تعطیلی کارخانه لاماسیا
شاید یامال آخرین محصول بزرگ باشگاهی باشد که تا خرخره در قرض و مشکلات مالی فرو رفته و بخش زیادی از درآمدهای سال‌های آینده‌اش را هم خرج کرده است. لاپورتا اخیرا برای کم کردن هزینه‌ها و صرفه‌جویی دست به اقدامات عجیبی زده که آینده باشگاه را به خطر می‌اندازد. رئیس بارسا ابتدا سرویس ایاب و ذهاب بازیکنان تیم‌های پایه را تعطیل کرد و به والدین آنها اطلاع داد تا فرزندان خود را با اتوبوس به تمرین بفرستند یا خودشان آنها را برسانند. سپس تغذیه بازیکنان را هم قطع کرد و حالا بازیکنان باید از خانه لقمه‌های دست‌ساز نان و پنیر مادرانشان را به همراه بیاورند.

  فروش‌های اجباری
یک خبر دیگر از بارسلونا این است که باشگاه باز هم باید برای فیرپلی مالی با لالیگا جلسه بگذارد. آبی‌واناری‌ها چاره‌ای جز فروش بازیکنان دیگر ندارند.

    اریک گارسیا به خیرونا خواهد رفت. مارکوس آلونسو مورد توجه منچستریونایتد است تا جای لوک سوی مصدوم را پر کند. لنگله و الزلزولی هم باید بروند تا حساب و کتاب‌های باشگاه از نظر لالیگا صاف شود. مذاکرات برای انتقال قرضی لنگله به ‌سویا در حال پیشرفت است. 2باشگاه در حال مذاکره بر سر تقسیم دستمزد این بازیکن (۸میلیون یورو خالص) هستند.
    در این چند روزه خریدهای دیگری هم انجام می‌شود که مهم‌ترین آنها جذب ژائو کانسلو از منچسترسیتی است. اگر فروش بیشتری انجام شود، یک ژائوی پرتغالی دیگر به نام فلیکس از اتلتیکومادرید جذب خواهد شد. دکو، یکی از مدیران باشگاه و اسطوره پرتغالی بارسا در پاسخ به استخدام ژائو به شوخی گفت: «کدام ژائو؟ در پرتغال ژائو زیاد داریم.»

  گل‌خراب‌‌کن
بارسا موقعیت زیاد درست می‌کند اما در دوران افت لواندوفسکی که بالاخره در این بازی گل زد، زیاد گل خراب می‌کند. بیشترین موقعیت‌های ایجاد شده تا هفته سوم فصل؛ بارسلونا 15موقعیت، بیلبائو 9، خیرونا 9، والنسیا 8، اوساسونا 8.

تحریم بارسا و رئال
رسوایی اخیر رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا در جشن قهرمانی تیم ملی زنان این کشور در جام‌جهانی، فشارهایی را به او و فوتبال اسپانیا وارد کرده است. روبیالس فعلا با تعلیق 3 ماهه روبه‌رو شده اما قصد استعفا ندارد. فدراسیون فوتبال اسپانیا تهدید کرده که درصورت برکناری لوییس روبیالس، این فدراسیون اتحادیه فوتبال اروپا را ترک خواهد کرد. این موضوع می‌تواند تبعات زیادی داشته باشد و منجر به اخراج تمامی تیم‌های اسپانیایی از رقابت‌های اروپایی شود. بدان معنا که رئال و بارسلونا هم از رقابت‌های اروپایی حذف می‌شوند یا کناره‌گیری می‌کنند.

فران تورس که در پیش‌فصل هم بهترین گلزن بارسا بود، باز هم به‌عنوان بازیکن جانشین وارد ترکیب شد و گل زد. 3بازیکنی که بیشترین گل را به‌عنوان بازیکن تعویضی در لالیگا تحت هدایت ژاوی به ثمر رسانده‌اند؛ فران تورس با 5گل، آنسو فاتی با 4گل و لوک دی یونگ با 3گل.

لواندوفسکی گل شماره34 خود را در لالیگا به ثمر رساند. لواندوفسکی در چهل‌و‌نهمین بازی خود برای بارسلونا سی‌و‌چهارمین گل خود را ثبت کرد.

بارسلونا در مارس 2014 برای نخستین بار مقابل رئال‌مادرید در سانتیاگو برنابئو با نتیجه 4 بر 3 در لالیگا پیروز شده بود. این اتفاق پس از 9سال در زمین تیمی دیگر تکرار شد.

بارسلونا در نیمه اول در 163ثانیه 2گل و در نیمه دوم در 172ثانیه 2گل به ثمر رساند.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید