• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 7 شهریور 1402
کد مطلب : 201523
+
-

قرمز نمی‌میرد

با این همه بازیکن جدا شده و جدایی احتمالی صلاح لیورپول هنوز زنده است

قرمز نمی‌میرد

شایعه‌ها درباره فروش محمد صلاح به الاتحاد هواداران لیورپول را نگران کرده است. در این تابستان 9بازیکن دیگر این باشگاه را ترک کرده‌اند و صلاح شاید دهمین بازیکن باشد. با این‌حال فقط 2بازیکن به نام‌های ژوبوسلای و مک‌آلیستر در خط هافبک جذب شده‌اند. بقیه بازیکنان مدنظر یورگن کلوپ ازجمله بلینگام، لاویا و کایسدو به پیشنهاد او پاسخ رد داده و تیمی دیگر را برای ادامه فعالیت برگزیده‌اند. دلیل آنها برای رد پیشنهاد این تیم، غیبت لیورپول در لیگ قهرمانان فصل آینده نیست چون 2بازیکن دوم و سومی که نامشان برده شد، به چلسی رفته‌اند؛ تیمی که حتی در لیگ کنفرانس هم حضور ندارد. با رفتن صلاح مشکلات لیورپول بیشتر هم خواهد شد. تنها دلخوشی هواداران قرمزها این است که داروین نونیس پس از یک فصل ناامیدکننده توانسته خودی نشان دهد. این اروگوئه‌ای یکشنبه‌شب در بازی با نیوکاسل وارد زمین شد و تیمی را که از دقیقه28 با اخراج ویرجیل فان‌دایک 10نفره بازی می‌کرد و یک بر صفر عقب بود، در واپسین لحظات 2 بر یک برنده کرد. او قرار بود فصل پیش رقیب هالند برای کسب آقای گلی لیگ برتر باشد اما هالند 36گل زد و آمار داروین یک‌چهارم این تعداد بود. حالا که هالند همچنان گل می‌‌زند و با جدایی احتمالی صلاح و انتقال فیرمینو به الاهلی عربستان جا در خط حمله بازتر شده و دقایق بیشتری به داروین بازی خواهد رسید، شاید این بازیکن بتواند با گل‌های بیشتر، به قرمزها کمک کند تا به لیگ قهرمانان فصل بعد برگردند. فعلا فاصله او با هالند 3گله تنها یک گل است. نظر ادی هاو، سرمربی نیوکاسل که گفت «واکنش آلیسون روی شوت آلمیرون بهترین واکنشی بود که در تمام عمرم دیدم.» یکی دیگر از دلایل پیروزی لیورپول در این بازی را نشان می‌دهد. نیوکاسل با آگاهی از اینکه آنها در 26بازی قبلی لیگ خانگی تحت هدایت هاو پس از به ثمر رساندن گل اول، حتی یک‌بار هم شکست نخورده بودند، به این باور رسیده‌اند که می‌توانند به روند ضعیف خود در برابر لیورپول پایان دهند اما این اتفاق نیفتاد.
    یورگن کلوپ نخستین مربی تاریخ لیگ برتر است که در 12مسابقه پیاپی در برابر یک مربی خاص (ادی هاو) پیروز شده که یک رکورد استثنایی است.
    لیورپول با ۴۲گل در دقیقه+۹۰ که منجر به پیروزی شده رکورددار گلزنی در دقایق تلف‌شده است.
    لیورپول در کل ادوار لیگ جزیره 113بار دروازه نیوکاسل را باز کرده است؛ بیش از هر تیم دیگری.
    در 14بازی آخر بین 2تیم 10برد به لیورپول رسیده و 4بازی مساوی شده است. آخرین بار سال 2015بود که کلاغ‌ها یک بازی را بردند.
    16خطای نیمه اول این بازی، دومین خطای بالای یک بازی لیگ برتر در این فصل بود. نیوکاسل وجه‌مشترک بازی‌هایی با تعداد زیاد خطاست. در نیمه اول پیروزی 5بر یک آنها مقابل استون ویلا در اوایل لیگ 17خطا انجام شد.
    قرمزها در 6بازی آخر لیگ برتر که از حریف عقب افتاده‌اند، شکست نخورده‌اند؛ 3برد و 3تساوی؛ 2بر یک مقابل وستهم، 3بر یک مقابل بورنموث و 2بر یک مقابل نیوکاسل.
    این نخستین باری بود که نیوکاسل در یک بازی خانگی در لیگ برتر زیرنظر ادی ‌هاو شکست خورد و در آن نخستین گل را به ثمر رساند (17برد و 5تساوی قبل از آن).
    نیوکاسل در 3بازی ابتدایی خود در لیگ برتر برای نخستین بار از فصل 11-2010شکست خورده که برای چهارمین بار است این اتفاق می‌افتد
(96-1995، 08-2007، 211-2010 و 24-2023)
    داروین در هر دو بازی خود برای لیورپول در سنت جیمز پارک گلزنی کرده و درمجموع 3گل به‌ثمر رسانده است.
    او 6گل به‌عنوان بازیکن تعویضی برای لیورپول در تمامی رقابت‌ها به‌ثمر رسانده که بیشترین تعداد گل از شروع فصل گذشته است.

ویرجیل
 فان‌دایک مدافع لیورپول در بازی با نیوکاسل، نخستین کارت قرمز را در 177بازی خود در لیگ انگلیس دریافت کرد. با اخراج فان‌دایک لیورپول برای دومین هفته متوالی با 10نفر بازی کرد که این اتفاق برای نخستین بار پس از 139بازی متوالی افتاد. هفته پیش مک‌آلیستر اخراج شده بود اما با شکایت باشگاه کارت قرمز او بخشیده شد.

فصل پیش داروین نونیس 20موقعیت مسلم گلزنی را از دست داده بود که سومین رکورد لیگ بود

 ویرجیل فان‌دایک در مجموع 231بازی برای دومین بار در لیگ برتر اخراج شد درحالی‌که قرمزها برای نخستین بار از مارس تا آوریل 2015در 2بازی متوالی لیگ کارت قرمز گرفتند (مقابل منچستریونایتد و آرسنال)

 

این خبر را به اشتراک بگذارید