• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
سه شنبه 29 خرداد 1397
کد مطلب : 20145
+
-

مردم برای خرید خودرو تعجیل نکنند


عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی از وضعیت آشفته و ملتهب بازار خودرو در کشور یاد کرد و گفت: هنوز دلار ۴۲۰۰تومانی به‌دست خودروسازان نرسیده است.

حجت‌الاسلام سیدجواد حسینی‌کیا در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد: شاهد افزایش قیمت بسیاری از خودروها و تفاوت چشمگیر قیمت‌ها در بازار و کارخانه هستیم. او دلایل متعددی را برای این آشفتگی اعلام کرد که مهم‌ترین آن افزایش نرخ دلار و بالا رفتن قیمت مواداولیه و قطعات برای خودروسازان است.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه تأکید کرد: البته بالا رفتن نرخ ارز تا این حد بر بازار تأثیر ندارد و حداکثر اثر آن بر افزایش قیمت خودرو ۹.۶درصد است. او درباره سایر عواملی که به نابسامانی بازار خودرو دامن زده، اعلام کرد: یکی از مشکلات این است که دولت تاکنون ارز ۴۲۰۰تومانی در اختیار خودروسازان قرار نداده تا بتوانند قطعات و موارد اولیه مورد نیاز خود را وارد کنند. حسینی‌کیا عامل دیگر را عرضه نشدن خودرو به بازار و نابرابری عرضه و تقاضا دانست و ادامه داد: ثبت‌نام برای خودرو انجام می‌شود اما خودرویی فعلا وارد بازار نشده و این امر به افزایش قیمت خودرو در بازار نسبت به قیمت کارخانه دامن می‌زند.

این خبر را به اشتراک بگذارید