• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 6 شهریور 1402
کد مطلب : 201437
+
-

سرویس رایگان برای دانش‌آموزان استثنایی

اعضای شورای شهر تصمیم گرفتند شهرداری تهران تمام هزینه سرویس مدارس استثنایی را بپردازد

حمل‌ونقل
سرویس رایگان برای دانش‌آموزان استثنایی

اعضای شورای شهر تهران روز گذشته پس از بررسی لایحه نرخ کرایه سرویس مدرسه برای سال تحصیلی۱۴۰3‌- ۱۴۰2 با افزایش ۴۵درصدی آن موافقت کردند.
در این میان دانش‌آموزان مدارس استثنایی هم موردتوجه ویژه قرار گرفتند و مهدی وحدت‌کار، مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در گفت‌وگو با همشهری به حمایت شهرداری تهران از دانش‌آموزان مدارس استثنایی اشاره کرد و گفت: «مسئولیت مستقیم در این حوزه با آموزش‌وپرورش است و براساس قانون سازمان بهزیستی هم وظایفی دارد، اما شورای شهر تهران طبق سنوات گذشته، امسال هم بودجه‌ای مربوط به حمل‌ونقل دانش‌آموزان استثنایی تصویب کرده است. باتوجه ‌به اینکه همه‌ساله در موضوع هزینه سرویس مدارس استثنایی مشکلاتی وجود داشته، شورا تصمیم گرفته تا امسال تمام هزینه سرویس مدارس استثنایی را شهرداری تهران بپردازد و این کار مستلزم بودجه کافی است.»  به‌گفته وحدت‌کار، طبق برآورد آموزش‌وپرورش در این موضوع نیاز به بیش از 100میلیارد تومان اعتبار است. این مقام مسئول همچنین عنوان کرد: «امسال در این موضوع 41میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی‌شده که 6میلیارد تومان آن در 3‌ماه ابتدای سال هزینه شده است، بنابراین مقرر شد که شهرداری تا آذرماه متمم افزایش بودجه را به شورا ارائه دهد که امیدواریم با حمایت شورا، مشکلی در ادامه نداشته باشیم.» مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در ادامه با تأکید بر خدمت‌رسانی مطلوب گفت: «براساس آیین‌نامه مصوبه هیأت وزیران، وظیفه شهرداری‌ها و شورای شهرها تنها تأیید صلاحیت شرکت‌ها و رانندگان است و مابقی برعهده آموزش‌وپرورش است. در آیین‌نامه جدید که البته به سال تحصیلی امسال نمی‌رسد، شهرداری‌ها در تعیین وضعیت سرویس مدارس وظیفه خواهند داشت. به‌هرحال ما خود را مسئول می‌دانیم و تلاش خود را انجام می‌دهیم که بهترین خدمات‌رسانی شکل بگیرد.»

تعیین هزینه سرویس مقاطع ابتدایی و متوسطه
سید‌جعفر تشکری‌هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران در جریان بررسی لایحه افزایش نرخ کرایه سرویس مدرسه برای سال تحصیلی‌۱۴۰3‌- ۱۴۰2 گفت: «کارگروه ماده ۱۸ (متشکل از نمایندگان انجمن اولیاومربیان، آموزش‌وپرورش و شهرداری تهران) از سوی وزارت کشور وضعیت نرخ سرویس مدرسه را بررسی کرد و به شهرداری پیشنهاد افزایش 50درصدی را داده بود. ما این پیشنهاد افزایش نرخ را به ۴۵درصد کاهش دادیم، اما این مبلغ تابع مسافت، وضعیت ترافیک منطقه، شیب‌دار بودن سطح منطقه و... است و دقت داشته باشید این نرخ‌بندی‌ها براساس منطقه‌بندی آموزش‌وپرورش انجام شده است.» براساس تصویب این لایحه در شورا، حداقل مبلغ سرویس برای دانش‌آموزان ابتدایی 5میلیون‌و۴۰۰هزار تومان و حداکثر ۲۱میلیون تومان و برای دانش‌آموزان مقطع متوسطه حداقل 6میلیون‌و۱۰۰هزار تومان و حداکثر ۲۳میلیون تومان است.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید