• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
دو شنبه 6 شهریور 1402
کد مطلب : 201434
+
-

رمزگشایی از پرونده حادثه بوستان زیتون در خیابان بهشت

شهردار منطقه 21با حضور در صحن شورا ماجرای فوت 2کودک در مخزن آب را تشریح کرد

شورا
رمزگشایی از پرونده حادثه بوستان زیتون در خیابان بهشت

زینب زینال‌زاده-روزنامه‌نگار

پنجشنبه گذشته (دوم مرداد) حادثه‌ای تلخ برای 2‌کودک در بوستان زیتون محله وردآورد رقم خورد و سقوط کودکان در مخزن آب و فوت آنها سبب اندوه شهروندان شد. پس از این حادثه خبرهای ضد‌ونقیضی منتشر شد و برخی هم سعی کردند از این اتفاق به‌گونه‌ای بهره ببرند تا نشان دهند شهرداری در این امر قصور داشته است. شورای شهر تهران برای پایان دادن به اما و اگرها، بررسی ابعاد این حادثه را در دستور جلسه قرار داد و محمدرضا پوریافر، شهردار منطقه 21دیروز با حضور در صحن شورا ماجرای فوت 2کودک را تشریح کرد.

قضاوت پس از بررسی دقیق حادثه
روز گذشته پرویز سروری ریاست جلسه شورا را به‌عهده داشت. او در جمع خبرنگاران به حادثه فوت 2کودک در بوستان زیتون اشاره کرد و گفت: «این اتفاقات نشان می‌دهد که باید به HSE (سلامت، ایمنی و محیط‌زیست) توجه کنیم و ایمنی را بالا ببریم. درخصوص این حادثه هم باید بررسی دقیقی صورت گیرد تا مشخص شود علل حادثه چه بوده است؛ بنابراین تا بررسی دقیقی صورت نگرفته باشد نمی‌توان قضاوت درستی داشت.» سروری در ادامه با بیان اینکه شورای ششم از ابتدا موضوع HSE را بادقت بررسی کرد و بحث ساختاری آن به بالاترین سطح تشکیلاتی رسید و در مناطق ظرفیت‌هایی ایجاد شد، تأکید کرد که تلاش‌های زیادی انجام شده تا HSE موردتوجه بیشتری قرار بگیرد. شاید در این موارد غفلت صورت‌گرفته باشد اما باید گزارش نهایی ارائه و حقایق مشخص شود.

فنس ایمن بوده است
در ادامه جلسه محمدرضا پوریافر، شهردار منطقه 21گزارشی از حادثه مرگ 2 کودک ارائه داد و گفت: «حوضچه بوستان زیتون عمق 4متری دارد که نیمی از آن آب داشته است. 3کودک مشغول بازی بودند که گویا توپشان به داخل حوضچه می‌افتد و 2 کودک برای برداشتن توپ می‌روند که دچار حادثه می‌شوند. اطراف این مخزن به ارتفاع 2و نیم متر فنس داشته است و براساس آخرین بازرسی HSE که 26مرداد بوده و گزارش آتش‌نشانی، فنس‌ها مشکل نداشته‌اند.» او با تأکید بر اینکه فنس‌ها کاملاً ایمن و محکم هستند عنوان کرد: «براساس تصاویری که بازرس HSE در بررسی‌ها ثبت کرده، مشکلی وجود نداشته است و تیم دادستانی، تیم آتش‌نشانی و HSE  سازمان مدیریت بحران در حال بررسی موضوع هستند و طبق نظرات کارشناسی با خاطیان در این زمینه برخورد جدی خواهد شد.» شهردار منطقه21 در پایان گفت که نباید مخازن «روباز آبی» داشته باشیم و ازاین‌رو پیگیر مخازن دفنی هستیم.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید