• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
یکشنبه 5 شهریور 1402
کد مطلب : 201326
+
-

گرینویچ

سرعت‌گیر مارپیچی

مقامات یک روستا در فرانسه، با خط‌کشی‌های مارپیچ و عجیب و غریب در یک تقاطع، راننده‌ها را سردرگم کرده و با این کار، سرعت کلی تردد خودروها را پایین آورده‌اند. مقامات و مردم محلی، همیشه از اینکه در این تقاطع سرعت خودروها بالا بوده گله می‌کردند، اما حالا با این ابتکار عجیب، راهی جز کاهش سرعت برای راننده‌ها نگذاشته‌اند. مسئله این است که وقتی یک راننده بخت برگشته با سرعت به این بخش از خیابان می‌رسد، چنان یکباره با خط‌های مارپیچ در خیابان مواجه می‌شود که ناخودآگاه پایش روی پدال ترمز می‌رود و سرعتش را کم می‌کند. البته همه از این طرح استقبال نکرده‌اند و برخی گفته‌اند این نقاشی پست‌مدرن، عابرها را هم سردرگم می‌کند.

جنگ با باد

دوچرخه‌سواران عاشق این هستند که باد پشت سرشان باشد تا کمتر رکاب بزنند و سرعت بیشتری بگیرند، اما امان از روزی که باد از روبه‌رو بیاید. البته همه دوچرخه‌سواران از باد مخالف، فراری نیستند و برخی در هلند، با آن مبارزه می‌کنند. مسابقات دوچرخه‌سواری علیه باد در هلند، حسابی طرفدار دارد و سال‌هاست سالانه برگزار می‌شود. این مسابقه، فقط هشت و نیم کیلومتر طول دارد، اما برخی آن را سخت‌ترین مسابقه دنیا می‌خوانند و دلیلش هم البته باد شدیدی است که از روبه‌رو می‌آید؛ سرعت باد گاهی حتی به بالای 100کیلومتر هم می‌رسد و راه رفتن برخلاف آن هم سخت است، چه برسد به دوچرخه‌سواری. این مسابقه در فصل خاصی از سال و آن هم وقتی توفان‌های فصلی در جریان است برگزار می‌شود.

گربه دم‌دراز

یک گربه پشمالو در میشیگان آمریکا به ‌نام آلتر، شهرتی جهانی پیدا کرده و نامش در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت شده است. دلیلش؟ دم بسیار بلند و عجیبش. این گربه در خانواده‌ای عموما دم‌دراز متولد شده و دمش 41سانتی متر طول دارد و رسما از سوی گینس، به‌عنوان درازترین دم یک گربه در دنیا معرفی شده است. او حالا جای برادرش را می‌گیرد که قبلا نامش در همین زمینه در کتاب گینس ثبت شده بود، اما در سال2017 درگذشته است. مالک آلتر گفته است که از همان ابتدا می‌‎دانسته این گربه دم درازی دارد و هرچه سن او بیشتر شده، دمش هم درازتر شده بود. خواهر این گربه هم با 49سانتی‌متر بلندترین گربه زنده دنیاست.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید