• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
شنبه 4 شهریور 1402
کد مطلب : 201212
+
-

جهان‌نما/استفاده از واژه خلیج‌فارس توسط پوتین در اجلاس بریکس


پولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در جریان سخنرانی در نشست بریکس در آفریقای جنوبی که مجازی صورت گرفت، از واژه خلیج‌فارس در توضیح طرح‌های ارتباطی گروه بریکس استفاده کرد که مورد توجه کاربران فضای مجازی قرار گرفته است. این ماجرا از آن جهت حائز اهمیت است که روسیه چندی پیش در بیانیه پایانی نشست روسیه و 6کشور عضو شورای همکاری خلیج‌فارس به‌طور تلویحی از ادعای مالکیت امارات متحده عربی بر جزایر سه‌گانه ایرانی حمایت کرده بود .

تلاش کودک آمریکایی برای هوشیارکردن والدین معتادش

انتشار ویدئویی از یک زوج معتاد در اتوبوسی در آمریکا که فرزند خردسال آنان تلاش می‌کند تا هوشیارشان کند واکنش‌های گسترده‌ای در شبکه‌های مجازی به‌دنبال داشته است. مرکز معتادان آمریکایی جولای2023 با انتشار گزارشی درباره افزایش خیره‌کننده آمار معتادان در این کشور اعلام کرده که با وجود بودجه 35میلیارد دلاری مبارزه با موادمخدر حداقل نیمی از افراد 12سال یا بالاتر در آمریکا یک‌بار استفاده از موادمخدر را تجربه کرده‌اند.

طنز شبکه روسی درباره نحوه استفاده از تسلیحات غربی در اوکراین

خبرگزاری روسی اسپوتنیک با بازنشر بخش‌هایی از انیمیشن «تام و جری» به کشورهای غربی به‌ویژه اعضای اتحادیه اروپا برای تأکید مصرانه‌شان برای حمایت تسلیحاتی از اوکراین طعنه زده است. در تازه‌ترین مورد جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته که بروکسل بسته حمایت تسلیحاتی جدیدی از اوکراین به ارزش ۳.۵میلیارد یورو را درنظر خواهد گرفت.

این خبر را به اشتراک بگذارید