• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
شنبه 4 شهریور 1402
کد مطلب : 201169
+
-

سوار بر هیجان!

جذاب‌ترین دوره لیگ قهرمانان آسیا برای ایرانی‌ها از آخرین دوشنبه شهریورماه آغاز خواهد شد؛ دوره‌ای با حضور ستاره‌های فوتبال جهان

سوار بر هیجان!

این دوره از لیگ قهرمانان آسیا، با هیچ دوره دیگری از این تورنمنت قابل مقایسه نیست؛ هم به‌خاطر تقویم متفاوت و منطبق بر تقویم جهانی‌اش و هم به‌خاطر ستاره‌های پرشماری که از قلب اروپا آمده‌اند تا به این جام، هیجان مضاعفی ببخشند. این تورنمنت برای تیم‌های ایرانی از آخرین دوشنبه شهریورماه آغاز خواهد شد؛ شروعی که زودتر از همیشه از راه می‌رسد و این بار یک فصل جذاب، خاص و البته بسیار فشرده برای فوتبال ایران می‌سازد.
 
   اولین نبردها؛ خارج از ایران
این فصل از لیگ قهرمانان برای تیم‌های ایرانی، بیرون از خانه کلید می‌خورد. دوشنبه بیست‌وهفتم شهریورماه، نساجی در هند مقابل بمبئی قرار می‌گیرد و سپاهان نیز در عراق با نیروی هوایی مسابقه خواهد داد. نخستین میزبانی تیم‌های ایرانی نیز یک روز پس از آن رقم می‌خورد؛ جدالی که بین پرسپولیس و النصر در تهران برگزار خواهد شد. بدون شک مهم‌ترین نبردها برای تیم‌های ایران، در روبه‌روشدن با نماینده‌های کشور عربستان شکل می‌گیرد. در این دوره از بازی‌ها، سپاهانی‌ها با بنزما و کانته، پرسپولیسی‌ها با رونالدو، مانه و بروزوویچ و مهره‌های نساجی نیز با نیمار، میتروویچ، مالکوم و کولیبالی مسابقه خواهند داد. البته که همیشه ستاره‌های خارجی بخشی از هیجان لیگ قهرمانان بوده‌اند اما حساب این دوره بازی‌ها، با همیشه فرق خواهد داشت؛ چراکه این بار تیم‌ها نه فقط با تک‌ستاره‌ها، بلکه با ترکیب‌هایی کاملا رویایی به این نبردها قدم گذاشته‌اند.

    اولین میزبانی؛ بدون تماشاگر
اولین دیدار این فصل لیگ قهرمانان که در ایران برگزار خواهد شد، هیچ تماشاگری ندارد. دلیل این اتفاق هم محرومیت پرسپولیس از سوی AFC به‌خاطر یک محتوای اینستاگرامی است. به لحاظ فرصت تجاری و تبلیغاتی، این بازی می‌توانست مهم‌ترین بازی فوتبال ایران باشد و سروصدای زیادی به پا کند. بدون شک، جمعیت زیادی هم برای تماشای این بازی به آزادی می‌آمدند اما حالا هواداران فوتبال باید با حسرت زیادی مسیر یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال در تهران را دنبال کنند.

   چطور صعود می‌کنیم؟
از آنجا که هر 3 تیم فوتبال ایران با تیم‌های عربستانی هم‌گروه شده‌اند، کار صعود به دور بعدی بسیار سخت خواهد بود. از 2دوره قبلی که بازی‌ها به جای 32‌تیم با حضور 40‌تیم برگزار شد، شکل صعود نیز تغییر کرد. حالا از هر گروه، فقط یک تیم به‌صورت مستقیم راهی دور بعد می‌شود و از بین 5گروه باقیمانده در این رقابت‌ها، تنها 3‌تیم برتر دوم می‌توانند خودشان را به دور حذفی این جام برسانند. چون 2‌گروه دیگر در غیاب تیم‌های عربستانی ساده‌تر است، شاید تیم‌های دوم آن گروه‌ها نیز امتیاز بیشتری داشته باشند. در نتیجه مسیر ایرانی‌ها در رقابت‌های این فصل از لیگ قهرمانان، بیش از اندازه دشوار خواهد بود؛ یک مسیر بسیار نفسگیر که بین دور گروهی و حذفی، فاصله زیادی ایجاد می‌کند. اگر یکی از تیم‌های فوتبال ایران تا آخرین روز در این تورنمنت بماند، فینال را اواخر اردیبهشت برگزار خواهد کرد. در این صورت اما این فصل برای فوتبال ایران، فصل فشرده‌تری را رقم خواهد زد؛ یک تقویم بسیار شلوغ که باید جام ملت‌های آسیا را هم به آن اضافه کرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید