• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
شنبه 4 شهریور 1402
کد مطلب : 201167
+
-

فرصت نسل نو

تیم ملی کشورمان در چهارمین تجربه‌ خود در جام جهانی بسکتبال به میدان خواهد رفت

فرصت نسل نو

جواد نصرتی

نسل جدید بازیکنان تیم ملی بسکتبال ایران، امروز در نخستین بازی جام‌جهانی این فرصت را پیدا می‌کنند تا جای پای خود را در تیم ملی سفت کرده و تعیین کنند که آینده تیم ملی ایران، به کدام سمت خواهد رفت. تیم ملی کشورمان، در چهارمین تجربه خود در جام جهانی بسکتبال، همچنان به ژنرال‌های قدیمی مثل حامد حدادی، ارسلان کاظمی و بهنام یخچالی متکی است اما حدود دوسوم تیم را بازیکنانی تشکیل می‌دهند که برای نخستین‌بار تجربه حضور در جام جهانی را کسب خواهند کرد. حضور آنها، نتیجه روندی است که از سال‌ها پیش شروع شده و می‌توان گفت کسی از حضور آنها در لیست نهایی هاکان دمیر، سرمربی ترکیه‌ای تیم ملی، متعجب نیست. با این حال، همچنان بزرگ‌ترین غافلگیری فهرست تیم ملی، غیبت محمد جمشیدی یکی از ستاره‌های تیم در سال‌های اخیر است که در اردوهای آخر از تیم کنار گذاشته شد. سرمربی ترکیه‌ای، اندیشه‌های متفاوتی برای بازی دارد که جمشیدی جایی در آنها نداشته است.
بازی امروز، سومین تقابل ایران و برزیل در جام جهانی است؛ ما پیش‌تر در جام جهانی 2010 ترکیه هم با برزیل هم‌گروه بودیم و بازی را با نتیجه 81 بر 65 واگذار کردیم. در مرحله گروهی جام جهانی بعدی هم برزیل با نتیجه 79 بر ۵۰ تیم ملی ایران را شکست داد. برزیل که مثل ایران در حال تغییر نسل تیم خود است، با وجود افت در سال‌های اخیر، یکی از قدرت‌های کلاسیک بسکتبال دنیاست و پیروزی احتمالی ایران برابر این تیم، می‌‎تواند یکی از شگفتی‌های جام باشد.
ایران در 2 بازی بعدی خود در مرحله گروهی جام جهانی، دوشنبه با ساحل عاج و چهارشنبه با اس‍پانیا، مدافع عنوان قهرمانی بازی خواهد کرد. فارغ از نتیجه، درخشش احتمالی بازیکنان جوان تیم ملی در این تورنمنت می‌تواند نویدبخش آینده روشنی برای بسکتبال کشورمان باشد. بهترین نتیجه احتمالی برای ایران، کسب عنوان بهترین تیم آسیایی و صعود به المپیک خواهد بود؛ کاری که تیم ملی در دوره قبل موفق به انجام آن شد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید