• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
شنبه 4 شهریور 1402
کد مطلب : 201166
+
-

یک جابه‌جایی تکان‌دهنده و چند پرونده دیگر

یک جابه‌جایی تکان‌دهنده و چند پرونده دیگر

پیوستن ستاره جوان سلتاویگو به الاهلی عربستان، ماجرای تکان‌دهنده‌ای برای فوتبال اروپا بوده است. الاهلی که خریدهای بسیار جذابی برای فصل جدید داشته، بعد از جذب نفراتی مثل فیرمینو، محرز، الن سن‌مکسیمن و فرانک کسیه، حالا به سراغ گابری ویگا رفته و با یکی از مهم‌ترین استعدادهای جوان لالیگا قرارداد امضا کرده است. این انتقال، ماجرای هزینه‌های نجومی لیگ عربستان را دوباره بر سر زبان‌ها انداخته است. لیگ عربستان از لحاظ هزینه برای خرید بازیکن در این فصل، حتی از لیگ اسپانیا هم سبقت گرفته است.
 
    قهرمان ایتالیا به عربستان باخت!
گابری ویگا در یک‌قدمی پیوستن به ناپولی قرار داشت و حتی توافق اولیه بین 2‌باشگاه شکل گرفته بود. با این حال، الاهلی عربستان وارد شد و همه‌‌چیز را عوض کرد. ناپولی امیدوار بود با پرداخت 30‌میلیون یورو، وگا را به‌دست بیاورد اما الاهلی عربستان رقم 35‌میلیون یورویی حق فسخ او را به سلتا پرداخت کرد. این بازیکن در سلتا برای یک سال، فقط 500هزار یورو حقوق می‌گرفت. ناپولی پذیرفته بود که به او برای هر سال 2.5‌میلیون یورو حقوق بدهد اما الاهلی برای هر فصل، 40‌میلیون یورو به این بازیکن می‌پردازد! این رقم چیزی حدود 80‌برابر رقم فعلی دستمزد این بازیکن در سلتا است. حتی سرمربی سلتا رافا بنیتز نیز به این اشاره کرده که چنین رقمی، زندگی گابری و خانواده‌اش را برای همیشه عوض می‌کند.

    شرم‌آور است، شرم‌آور
یکی از ستاره‌هایی که به این خبر واکنش نشان داده، تونی کروس بوده است؛ بازیکنی که این انتقال را با عبارت شرم‌آور توصیف کرده است. کروس اصلا از وضعیت این روزهای فوتبال اروپا راضی به‌نظر نمی‌رسد. تا قبل از این بیشتر بازیکنانی راهی لیگ عربستان می‌شدند که حداقل در ابتدای راه فوتبال قرار نداشتند اما ویگا فوتبالیست 21‌ساله‌ای است که باید برای سال‌ها در این قاره می‌درخشید. به‌نظر می‌رسد پروژه سوپرلیگ عربستان بدون هیچ نوع محدودیتی، به پیش می‌رود و هر روز اروپا را از اسم‌های بزرگ خالی‌تر می‌کند.

    عربستان علیه رومانو!
به‌طور معمول فابریتزیو رومانو مطمئن‌ترین چهره خبری نقل‌وانتقالات در دنیا به شمار می‌رود و خبرهای او هیچ‌وقت نقض نمی‌شوند اما رفتن ویگا به ناپولی، در نهایت اتفاق نیفتاد. به‌نظر می‌رسد زور عربستانی‌ها حتی به «هیر وی‌گو»های معروف این خبرنگار سرشناس نیز رسیده است. این روزها هیچ‌چیز حریف دلارهای عربی نمی‌شود.

    صددرصد منفی
از مثلث 3‌نفره مانه، فیرمینو و صلاح، حالا 2‌نفر در لیگ عربستان توپ می‌زنند. یورگن کلوپ اما به‌شدت از شایعه پیوستن صلاح به الاتحاد شاکی شده و تأکید دارد که پاسخ لیورپول به این پیشنهاد، صددرصد منفی خواهد بود. او اصلا از زمزمه‌های جدایی بهترین بازیکن لیورپول از این تیم راضی به‌نظر نمی‌رسد.

برنامه جاه‌طلبانه بعدی لیگ عربستان، جذب مو صلاح است. مدیران باشگاه الاتحاد علاقه زیادی به این بازیکن دارند. صلاح از وضعیت قراردادش در لیورپول چندان راضی نیست و باشگاه عربستانی حاضر شده برای هر فصل 230میلیون یورو به او بدهد. در این صورت صلاح تبدیل به پردرآمدترین بازیکن تاریخ دنیای فوتبال خواهد شد. با وجود چراغ سبز صلاح، هنوز معلوم نیست که سرنوشت این انتقال چه خواهد شد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید