• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
شنبه 4 شهریور 1402
کد مطلب : 201164
+
-

سردار گلادیاتور می‌شود!

آزمون به ایتالیا رفته تا زیرنظر آقای خاص، یکی از خاص‌ترین روزهای دوران فوتبالش را پشت‌سر بگذارد

سردار گلادیاتور می‌شود!

چند ‌ماه بعد از متوقف‌شدن پروژه انتقال به مارسی فرانسه، سردار آزمون بالاخره از لورکوزن جدا شد و این بار به فوتبال ایتالیا رفت. او البته هنوز در عضویت باشگاه آلمانی قرار دارد و برای یک سال به‌صورت قرضی به رم پیوسته است. در قرارداد آزمون با رم، بند خرید اختیاری 12‌میلیون یورویی نیز وجود دارد. ستاره ایرانی فصل جدید را در ترکیب گرگ‌ها شروع خواهد کرد. پیوستن آزمون به جالوروسی همین حالا سروصدای زیادی هم به راه انداخته است.

دیگر من را به پول نفروش!
سردار قبل از پیوستن به لورکوزن، با پیشنهاد مورینیو برای رفتن به رم روبه‌رو شده بود. او اما پیشنهاد بهتر را قبول کرد و تصمیم گرفت برای ادامه دوران بازی به بوندس‌لیگا برود. خود آزمون بعدها تعریف کرد که مورینیو در واکنش به این انتخاب، به شوخی جمله جالبی به این بازیکن گفته است: «من را به پول فروختی!». به‌هرحال، این‌بار دیگر همه‌‌چیز تغییر کرده و اصرار مورینیو برای جذب این بازیکن جواب داده است. به‌نظر می‌رسد ژوزه در چند سال گذشته همواره او را مدنظر داشته و حالا که لورکوزن هم مخالفتی با جدایی این ستاره نشان نداده، بهترین موقعیت برای این شکار از سوی رم بوده است. مصدومیت در اردوی پیش‌فصل، نگرانی‌هایی برای سردار به‌وجود آورده است. او در مقطع فعلی هنوز کاملا آماده بازی نیست اما به‌زودی دوباره به میادین برمی‌گردد و در زمین فوتبال دیده می‌شود.

دومین ایرانی در تاریخ سری‌آ
قبل از سردار آزمون، فقط یک بازیکن ایرانی دیگر سابقه بازی در سری‌آ را داشته است. رحمان رضایی در ایتالیا برای چند باشگاه مختلف مثل مسینا و پروجا به میدان رفت و روزهای خوبی را در این کشور پشت سر گذاشت. پس از رحمان اما حتی یک بازیکن ایرانی دیگر نیز به سری‌آ نرفت. در همین مدت نماینده‌هایی در لالیگا و لیگ برتر انگلیس داشتیم اما در سری‌آ خبری از فوتبالیست‌های ایرانی نشد. حالا آزمون تبدیل به دومین بازیکن ایرانی این لیگ می‌شود. اگر او بتواند در ایتالیا بدرخشد، راه را برای ورود بازیکنان ایرانی دیگر نیز باز خواهد کرد. فوتبال ایران بعد از چند سال، دوباره در یکی از معتبرترین لیگ‌های دنیا صاحب نماینده شده و این موضوعی نیست که بتوان به‌سادگی از کنارش عبور کرد.
 
فاکتور خاص
پیوستن به رم، مزیت مهم دیگری هم برای آزمون دارد. او در این تیم شاگرد یکی از بهترین و موفق‌ترین مربیان تاریخ فوتبال می‌شود؛ مردی که توانسته با 2باشگاه مختلف، لیگ قهرمانان اروپا را ببرد. ژوزه در 2دوره گذشته نیز رم را به 2فینال اروپایی رسانده و جالب اینجاست که این بازی‌ها، تنها تجربه‌های حضور رم در فینال اروپا در تمام تاریخ‌ باشگاه هستند. کار کردن با ژوزه، فرصت خوبی برای دیده‌شدن به آزمون خواهد داد. اگر قرار است او در فوتبال اروپا بدرخشد، زمان این درخشش همین حالا خواهد بود. اگر قرار است او خودش را به سطح دیگری ببرد، هیچ زمانی بهتر از حالا برای انجام این کار وجود نخواهد داشت.
 
همه نگران به‌جز ایرانی‌ها!
در مورد انتقال سردار آزمون به رم، یک حقیقت بزرگ دیگر هم وجود دارد. باید اعتراف کنیم که عملکرد این بازیکن حداقل از زمان ترک روسیه، چندان درخشان نبوده است. او در لورکوزن گل‌های زیادی نزده و چندین‌بار هم مصدوم شده است؛ موضوعی که باعث شده هواداران ایتالیایی باشگاه رم کمی نگران رقم‌خوردن این وضعیت باشند. آنها از خرید آزمون چندان به وجد نیامده‌اند و به‌نظر می‌رسد بیشتر این هواداران ایرانی باشگاه رم باشند که از این انتقال، هیجان‌زده شده‌اند.

یک رقابت دیوانه‌وار
سردار آزمون در رم حداقل باید با 3‌مهاجم درجه یک دیگر رقابت کند. رقیب اصلی او در رم تامی آبراهام خواهد بود. مهاجم انگلیسی سابق چلسی، دوران نسبتا خوبی را در رم گذرانده و ژوزه نیز به بازی‌اش اعتقاد دارد. البته که آمار گلزنی او در ایتالیا، ‌درخشان نبوده است. نفر بعدی آندره‌آ بلوتی است؛ یک مهاجم سرشناس و کهنه‌کار ایتالیایی که در همان بازی اول، 2‌گل زده و شروع بسیار خوبی در این فصل داشته است. نفر سوم نیز استفان الشعراوی است که سال‌ها در فوتبال باشگاهی ایتالیا به زمین رفته و بازیکن محبوبی در بین هواداران رم نیز به شمار می‌رود. سردار برای فیکس‌شدن در رم، باید با همه این نفرات رقابت کند. تازه شایعه پیوستن لوکاکو به رم هم شنیده شده و اگر این اتفاق رخ بدهد، کار برای سردار سخت‌تر هم خواهد شد.

سردار تیم ملی را شوکه می‌کند؟
پس از انتقال آزمون به رم، نگرانی‌هایی در مورد حضور او در جام ملت‌ها در بین هواداران این باشگاه به‌وجود آمد؛ چراکه جام ملت‌های آسیا در میانه فصل برگزار می‌شود و بازیکنانی که در این تورنمنت بازی می‌کنند، عملا چند هفته از لیگ‌شان را از دست خواهند داد. دی مارتزیو، روزنامه‌نگار سرشناس ایتالیایی، مدعی شده که سردار به مورینیو قول داده تا تیم ملی را در جام ملت‌ها همراهی نکند؛ اتفاقی که می‌تواند یک شوک بسیار بزرگ برای فوتبال ایران باشد. این خبر هنوز از سوی خود آزمون تأیید یا تکذیب نشده است.

جای خالی یک ایرانی دیگر
قبل از آنکه آزمون به رم برود، مهدی طارمی به شکل جدی با میلان مذاکره کرده بود. کاش مهدی طارمی هم به میلان می‌رفت و یک رقابت بسیار جذاب بین 2 ایرانی در لیگ ایتالیا شکل می‌گرفت. ماجرای مهدی و میلان هنوز تمام نشده اما احتمال پیوستن این بازیکن به تیم ایتالیایی، حالا به شکل قابل‌توجهی کم شده است؛ چرا‌که میلان حاضر نیست رقم مدنظر پورتو برای طارمی را بپردازد. با این حال، اگر طارمی نیز به میلان ملحق شود، حضور 2ستاره ایرانی در این لیگ، فوتبال این کشور را برای هواداران ایرانی بی‌نهایت جذاب خواهد کرد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید