• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 29 خرداد 1397
کد مطلب : 20113
+
-

سکوت کازان میزبان شکوه ایران

پیروزی ایران مقابل مراکش هرچند شیرین اما به پایان رسید و بازیکنان سه روز تمرین کردند تا خود را برای رویارویی با اسپانیا آماده کنند. دومین بازی ایران در جام‌جهانی روز چهارشنبه ساعت 23:30 مقابل اسپانیا در ورزشگاه کازان آره‌نا برگزار می‌شود. به همین خاطر تیم ایران دیروز از مسکو راهی شهر کازان شد. ملی‌پوشان کشورمان که روز گذشته آخرین تمرین خود را ساعت 10:45 صبح در ورزشگاه لوکوموتیو برگزار کردند پس از صرف ناهار راهی کازان شدند. اولین تمرین در این شهر و آخرین تمرین پیش از بازی با اسپانیا چهارشنبه ساعت 17:30 در زمین اصلی کازان آره‌نا برگزار خواهد شد. هرچند برنامه تمرینی تیم‌ملی هنوز اعلام نشده اما بی‌شک این تمرین پشت درهای بسته برگزار خواهد شد. در پایان تمرین نیز مربیان دو تیم در نشست خبری حاضر می‌شوند تا به سوالات خبرنگاران پاسخ دهند. 
کازان دومین میزبان تیم ملی فوتبال ایران در جام‌جهانی همانند مسکو حال و هوای فوتبالی ندارد اما ایرانی‌هایی که برای تشویق تیم ملی به این شهر آمده‌اند پرشور و بی‌شمار هستند.
 شهر کازان، پایتخت تاتارستان در فدراسیون روسیه محسوب می‌شود که هشتمین شهر پر جمعیت روسیه است. این شهر بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد اما همانند مسکو چندان حال و هوای جام‌جهانی به خود نگرفته و کم‌تر علایم و نشانه‌های رقابت‌های جام‌جهانی را می‌توان در سطح شهر دید.
کازان، شهر نسبتا کوچکی است که به نظر هزینه‌های زندگی در این شهر نیز کم‌تر از مسکو است اما با توجه به برگزاری رقابت‌های جام‌جهانی در این شهر به گفته اهالی محل،  قیمت هتل‌ها و مواد غذایی افزایش چشمگیری داشته است. 
ایرانیان زیادی از سراسر جهان برای تشویق تیم‌ ‌ملی فوتبال کشورمان به کازان آمده‌اند. در مسیر مسکو به کازان، فارس زبانان زیادی هستند که هدف و سفرشان به این شهر تشویق تیم‌ ‌ملی فوتبال ایران و حمایت از این تیم است. بیشتر ایرانیانی که به کازان سفر کرده‌اند مقیم خارج از کشور هستند. هر چند ایرانیان مقیم داخل نیز با وجود گرانی‌ها و مشکلات اسکان، تیم‌ ‌ملی را در روسیه تنها نگذاشته‌اند.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید