• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
جمعه 3 شهریور 1402
کد مطلب : 201129
+
-

میز خبر

سفر اربعین با کشتی در 40دقیقه
امکان انجام ۲۰سفر دریایی برای زائران اربعین از طریق 3فروند شناور روزانه فراهم شده است. مهدی فرمهینی فراهانی، مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: بندر خرمشهر به‌عنوان تنها بندر در ایام اربعین حسینی به بندر ابوفلوس عراق تردد و پهلوگیری خواهد داشت و جابه‌جایی زائران از این مسیر انجام می‌شود. به همین منظور 2فروند شناور بخش‌خصوصی کشور عراق و یک فروند شناور تندرو طبق مذاکره با شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، جابه‌جایی زائران اربعین را انجام می‌دهند. هر سفر هم ۴۰دقیقه طول می‌کشد.

قطع برق ۱۰۰ اداره پُرمصرف تهران
 مدیرعامل توزیع برق تهران بزرگ گفت: بیش از ۱۰۰ مشترک اداری پرمصرف طی روز گذشته مشمول قطع برق شده‌اند و پایش لحظه‌ای وضعیت مصرف برق ادارات شهر تهران تا پانزدهم شهریورماه با جدیت ادامه دارد. انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی تا نیمه شهریورماه حداکثر همکاری ممکن را در اجرای طرح‌های مدیریت مصرف برق به عمل آورند.

نمایش آثار طلایی و نقره‌ای هخامنشی و ساسانی
 صبح پنجشنبه 11 اثر زرین و سیمین از دوره هخامنشی تا ساسانی، همزمان با سفر ارزیاب یونسکو به همدان در موزه هگمتانه رونمایی و به نمایش گذاشته شد. ریتون(جام) طلایی با سری از شیر و بال پرنده، خنجر طلایی هخامنشی، بشقاب نقره‌ای ساسانی، جام نقره‌ای هخامنشی، سرستون سنگی هخامنشی با نقشی از گاو، کاسه طلایی هخامنشی، آمفورای نقره‌ای هخامنشی و بشقابی نقره‌ای با نقشی از شهبانوی ساسانی و دستبند طلایی هخامنشی، بخشی از این مجموعه است که به‌مدت 5روز به نمایش گذاشته می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :