• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 29 خرداد 1397
کد مطلب : 20112
+
-

هیچ‌وقت با چنین بازیکنانی کار نکرده بودم

کی‌روش: هیچ فردی صاحب پیراهن تیم‌ملی نیست

حضور وزیر ورزش در اردوی تیم‌ملی باعث شد تا کارلوس کی‌روش در تعریف از بازیکنانش سنگ تمام بگذارد، بازیکنانی که به عقیده او توانایی انجام کارهای بزرگی را دارند. کی‌روش در این خصوص گفته است: «در اینجا سوپرمن معنا ندارد. در اینجا گروهی از بازیکنان زحمتکش و مربیانی حضور دارند که توانایی ابرکارها را دارند. جناب آقای دکتر سلطانی‌فر! اگر اجازه دهید می‌خواهم خدمتتان عرض کنم که بنده با بیش از 36‌سال تجربه در مربیگری، هیچ وقت با چنین بازیکنانی کار نکردم که دریافتی‌شان آن‌قدر کم باشد و ارائه و پایبندی‌شان این‌قدر زیاد. بازیکنان و پسران فروتن و به دور از غروری داریم که همیشه به ایران پایبند و متعهد هستند ولی استحقاق توجه بیشتر و محبت بیشتری از طرف مقامات ورزش و فدراسیون در این چند سال دارند. از شما خواهش می‌کنم که این اتفاق بیفتد. ما این بردمان را نه تنها با بازیکنانی که امروز اینجا حضور دارند بلکه با بازیکنانی که در گذشته تیم‌ملی بوده‌اند تقسیم می‌کنیم. از صمیم قلب هم آرزو می‌کنم که این برد و موفقیت جامعه فوتبال ایران را متحد‌تر و همدل‌تر کنار هم قرار دهد.»
او در ادامه از ارزش‌های پیراهن تیم‌ملی ایران صحبت کرده و گفته است:‌ «همان‌طور که قبلا همه گفته‌ام پسران ما زحمتشان را کشیدند اما امروز قبل از تمرین هم به آنها گفتم که مطلبی برای جشن گرفتن نداریم و هدفمان تحقق رویاهای ملت ایران است و امیدواریم این اتفاق بیفتد. نگرش و طرز تفکر من از روز ابتدایی که در اینجا حضور دارم این بوده که هیچ بازیکنی صاحب پیراهن تیم‌ملی نیست و فقط این اجازه را پیدا می‌کند که این پیراهن را بر تن کند با یک ماموریت و هدف و آن اینکه پیراهن مقدس تیم‌ملی را در جایگاه رفیع‌تری قرار دهد.»

صدرجدول گروه ایران فروشی نیست
  گزارش AFC از شرایط تیم‌ملی ایران در آستانه بازی با اسپانیا
صدرنشینی ایران پس از پیروزی مقابل مراکش و نزدیک شدن به دیدار حساس با اسپانیا، بهانه‌ای شده تا سایت رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا گزارشی از آخرین شرایط تیم کی‌روش در روسیه منتشر کند. گزارشAFC، این چنین آغاز شده است: 
«کارلوس کی‌روش کسی نیست که با خاطرات گذشته‌اش زندگی کند و سرمربی تیم‌ملی ایران برنامه‌ریزی‌هایش را برای نگه داشتن ایران در صدر جدول گروه B جام‌جهانی روسیه انجام داده است. کی‌روش نگران چیزی که اسپانیا می‌‌خواهد ارائه کند، نیست چون او روی تیم خودش تمرکز دارد و هدفش این است که تیمش نه تنها در صدر جدول بماند بلکه یک گام بلند برای اولین صعودش به مرحله حذفی بعد از 5‌حضور در جام‌جهانی بردارد. پیروزی مقابل مراکش، دومین برد ایران در تاریخ جام‌جهانی بود و به این تیم برای مصاف با لاروخا امید و روحیه داده است. این پیروزی سبب شد که در ایران جشن و پایکوبی به راه بیفتد و ایران اکنون می‌خواهد مقابل اسپانیایی که از اخراج خولن لوپتگی در آستانه جام‌جهانی شوکه شده و فرناندو هیه‌رو را جانشین او کرد، فشار بیشتری به خود بیاورد.»
سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا در ادامه اشاره‌ای هم به صحبت‌های کی‌روش درمورد صدرنشینی داشته است. در این بخش گزارش به نقل از کی‌روش آمده است: «صدر جدول گروه فروشی نیست و آن را اجاره هم نمی‌دهند. اسپانیا تیم باکیفیتی است اما ما هم نمی‌خواهیم صدر جدول را از دست بدهیم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید