• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
جمعه 3 شهریور 1402
کد مطلب : 201098
+
-

چرا نزدیک قله‌ایم؟

تحلیلی بر سخنان اخیر رهبر انقلاب درباره اینکه امروز وقت خستگی و ناامیدی نیست

گزارش
چرا نزدیک قله‌ایم؟

️بهزادزارع-پژوهشگر

اینکه مقام معظم رهبری می‌فرمایند به قله نزدیک شده ایم کاملاً مبتنی بر واقعیت موجود است اگر کسی واقع‌بینانه و فارغ از هوچی گری دشمن به پیشرفت‌ها و دستاوردهای نظام و انقلاب نگاه کند این در آستانه رسیدن به قله را خواهد دید. در سال‌های اخیر معظم له مدام از تولید امید صحبت و درضمن این توصیه‌ها تاکید می‌کنند منظورشان خدای نخواسته اغراق‌گویی و تبلیغات صرف نیست بلکه مقصودشان دیدن پیشرفت‌ها ناظر به ضعف و زبونی دشمن و بیان واقعیت‌هاست. ما روزی که انقلاب کردیم کجای معادلات رشد جهانی بودیم و امروز به رغم همه فشارها و تحریم و جنگ و انواع دشمنی‌های ناجوانمردانه کجا هستیم؟!
ما امروز اگر خدای نخواسته تحمل نکنیم یک شکست معمولی در تاریخ نیست بلکه یک بازی کاملا برده را باخته‌ایم!
پیش از انقلاب ما در عرصه علوم و دستاوردهای علمی که تعیین کننده شاخص‌های پیشرفت و رشد یک ملت است نه‌ تنها در دنیا بلکه در منطقه هم هیچ جایگاهی نداشتیم، ولی امروز با وجود این همه مانع تراشی دشمنان نه‌تنها در منطقه بلکه در کل دنیا دارای جایگاه‌های ممتازی هستیم. بنابراین باید تحت تأثیر القائات رسانه ای دشمن احساس شکست کنیم؟! کمی مبتنی بر مستندات اشاره کنم که ما کجا بوده‌ایم و اکنون کجای کاریم.
پیشرفت یک چیز است و حس عدم پیشرفت چیز دیگری است امنیت یک واقعیت است و حس عدم امنیت حقیقتی دیگر!
ما امروز در مجموع  سرعت پیشرفت بسیار خوبی داریم و این موارد تنها گوشه‌ای از دستاوردهای ما هستند اما حس عدم پیشرفت از عوارض جنگ شناختی است. ما امروز از امن ترین کشورهای دنیا هستیم ولی درعین حال با جنگ روانی دشمن حس نا امنی داریم.
ضعیف‌ترین کارنامه جمهوری اسلامی کارنامه اقتصادی است اما به همین کارنامه اقتصادی مبتنی بر واقعیت‌ها اشاره‌ای می‌کنم تا ببینید سال ۱۳۵۶در آخرین سال عمر رژیم طاغوت براساس اعلام بانک جهانی رتبه اقتصادی ایران ۵۳ بوده امروز رتبه اقتصادی ایران ۲۱ است یعنی از ۵۳ رسیده‌ایم به ۲۱.  تازه در قضاوت‌هایمان باید این را هم لحاظ کنیم که در تمام این ۴۵‌سال در انواع جنگ‌ها بوده‌ایم و مدام دشمن سنگ‌اندازی کرده از جنگ نظامی تا جنگ اقتصادی و بی‌رحمانه ترین تحریم‌ها و... با این وجود ما چنین پیشرفتی داشته‌ایم.
به نظر من فرق ما با رهبر معظم انقلاب اینجاست که ما تحت تأثیر تبلیغات شیاطین داشته‌ها و پیشرفت‌ها را نمی‌بینیم اما ایشان با توکل برخدا تحت تأثیر این جوسازی نیستند و این رسیدن به قله را بعینه می‌بینند.
تازه در کنار این پیشرفت‌ها به ضعف دشمنان و بد خواهان انقلاب اسلامی هم نگاه کنیم. دشمنان ما امروز در انزوا و رو به زوال هستند چرا برخی از ما از این عبارت رهبر انقلاب تعجب می‌کنیم؟ نیمی از دشمن ما که ابرقدرت شرق بود کاملا از پاشیده و نیمه دیگر که آمریکا و صهیونیست‌ها هستند در لبه پرتگاه قرار گرفته اند!
اگر همه رشد جبهه حق و انزوای رو به اضمحلال جبهه باطل را واقع‌بینانه و به دور از جوسازی رسانه ای دشمن ببینیم آن آستانه به قله رسیدن مورد اشاره مقام معظم رهبری کاملاً قابل درک است.




 

این خبر را به اشتراک بگذارید