محمد فخار-روزنامهنگار
16آبان 1400بود که مهدی اقراریان، رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر تهران اعلام کرد: 35درصد قطارهای درون شهری و 75درصد ناوگان خط5 متروی تهران نیاز به اورهال دارند. اشاره اقراریان این بود که «مدیریت شهری پنجم، شهر را در شرایط بدی از نظر اورهال رها کرده است. در چنین شرایطی زیرساخت مترو در مدیریت بحران نهتنها مددرسان نیست بلکه خود به یک معضل و بحران انسانی تبدیل خواهد شد. در عین حال در دوره مدیریت شهری حاضر، برای نخستین بار واگن DC را اورهال کردیم. در خطوط شهری ۱۲۹ واگن AC و ۴۲ رام قطار AC داریم که در گذشته 2 رام از این واگنها بازسازی شده بود، اما تا دوره اخیر این نحوه از بازسازی که اینگونه ارتقا پیدا کند، به هیچ عنوان صورت نگرفته بود. در سالجاری برای نخستین بار یک رام قطار DC پلاس بازسازی شده، ارتقا یافته و تحویل شهرداری شده است. 2 رام نیز در مسیر ارتقا و بازسازی است که ۶ رام قطاری که وعده بازسازی آن داده شده بود، بهزودی وارد مدار میشود. ۲۳ رام دیگر نیز تا پایان سال وارد جریان خدمترسانی خواهد شد.
نیاز حیاتی تهران به تعمیرات اساسی مترو
در همینه زمینه :