• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
پنج شنبه 2 شهریور 1402
کد مطلب : 201018
+
-

نجاتِ سرباز میلاد!

اصلاح قانون سربازی ستاره‌های فوتبال در چند سال گذشته، شرایط متفاوتی برای آنها به‌وجود آورده است. قبلا فوتبالیست‌ها پس از پایان دوران تحصیل، باید به یک تیم نظامی ملحق می‌شدند اما حالا بازیکنان شاغل در سطح اول فوتبال ایران تا 28سالگی و بازیکنان ملی تا 30سالگی از خدمت معاف هستند. با این حال روزهای اخیر، زمزمه‌های زیادی در مورد سرباز شدن یکی از ستاره‌های پرسپولیس به گوش رسیده است. میلاد سرلک چه زمانی سرباز خواهد شد؟ حضور در تیم ملی چه نفرات دیگری را فعلا از خدمت معاف کرده است؟ آیا میلاد می‌تواند از معافیت 2ساله‌اش استفاده کند و فعلا برای پرسپولیس به میدان برود؟

   از میلاد تا مرادمند؛ داستان تفاوت
2سال قبل در میانه‌های فصل، سیاوش یزدانی و محمدحسین مرادمند به اجبار از استقلال جدا شدند تا دوران سربازی را پشت سر بگذارند. هر دو هم به ملوان رفتند و البته حتی یک‌بار هم برای این تیم بازی نکردند. سیاوش یزدانی در تیم ملی هم حضور داشت اما چون به 30سالگی رسیده بود، تحت هر شرایطی باید به سربازی می‌رفت. مرادمند نیز 28ساله بود اما چون به تیم ملی دعوت نمی‌شد، نتوانست از معافیت استفاده کند. شرایط میلاد سرلک، چیزی بین این دو نفر است. او 28سالگی را سپری می‌کند اما این چند سال، پای ثابت اردوهای تیم ملی بوده است.

   «یک ماه» معافیت
براساس آخرین نامه نظام وظیفه به باشگاه پرسپولیس، سرلک از نخستین روز شهریور «سرباز» است و با این شرایط او نمی‌تواند فعلا برای پرسپولیس به میدان برود. نظام وظیفه هم موضع خاصی نگرفته بود و تأکید داشت که اگر باشگاهی به واسطه بازی کردن سرلک از پرسپولیس شکایت کند، اوضاع را دنبال خواهد کرد. با این حال قرمزها در رایزنی با نظام وظیفه، یک‌ماه زمان اضافه برای میلاد گرفته‌اند تا او بدون مشکل در 2دیدار آخر لیگ قبل از فیفادی به زمین مسابقه برود.

   پیام و ابوالفضل فرصت دارند
این بحث‌ها در مورد بازیکنان دیگری نیز مطرح شده است. پیام نیازمند نیز 28ساله شده است اما چون در تیم ملی حضور ثابتی داشته، تا 2سال دیگر فرصت دارد که به سربازی نرود. ابوالفضل جلالی هم 25ساله است و چون در لیگ برتر بازی می‌کند، هیچ مشکلی ندارد. او حتی اگر به تیم ملی هم دعوت نشود تا 3سال دیگر مشکلی برای سربازی رفتن ندارد.

   همه‌‌چیز در دستان قلعه‌نویی
شرایط میلاد سرلک به تصمیم نهایی امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم‌ملی بستگی دارد. گفته می‌شود میلاد پاسپورتش را برای اردوی بعدی تیم ملی تحویل داده و قطعا در لیست خواهد بود. مصدومیت محمد کریمی و امید نورافکن نیز حضور این بازیکن در تیم ملی را تقریبا قطعی کرده است. اگر او در فهرست تازه ژنرال حضور داشته باشد، از همین حالا به‌مدت 2سال فرصت دارد که به سربازی نرود. این بازیکن اما در لیگ بیست و پنجم، حتما باید برای یک تیم نظامی بازی کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید