• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
پنج شنبه 2 شهریور 1402
کد مطلب : 201009
+
-

نقل قول

تغییر کاربردی در برخی مواد درسی
حجت‌الاسلام والمسلمین علی لطیفی، رئیس سازمان پژوهش کشور: «هدف اصلی آموزش و پرورش با ویژگی کاربردی بودن، آماده کردن دانش‌آموز برای زندگی است. بر این اساس ما در طراحی چارچوب برنامه درسی باید یک میزان از انعطاف را وارد کنیم که در حال حاضر این انعطاف در برخی از برنامه‌های ما نیست. درصورت وقوع این اتفاق، محتوای همه دروس با توجه به مطالبه‌ای که از سوی دانش‌آموزان هم وجود دارد، کاربردی‌تر خواهد شد.

تطبیق الکترونیکی مهدهای کودک
مجتبی همتی‌فر، رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک: «یکی از طرح‌های ما ساماندهی ثبت الکترونیکی مراکز کودکستان بوده که فرایند تطبیق اطلاعاتی آنها در حال انجام است. با الکترونیکی کردن فرایند تطبیق مهدهای کودک‌ تاکنون اطلاعات 31هزار و500کودکستان شامل مالک، کمیت و کیفیت نیروهای انسانی، بنا، تجهیزات و امکانات در سامانه سازمان ثبت شده است. امیدواریم ساماندهی مهدهای کودک موجود تا آغاز سال تحصیلی جدید به پایان رسد تا فرایند صدور مجوزهای جدید نیز از طریق درگاه ملی انجام شود.

مشاوره‌های مؤثر خانوادگی
حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی هادی، رئیس پژوهشگاه قوه قضاییه: ورود مشاوران خانواده در دعاوی خانوادگی باید بهنگام و پیشگیرانه باشد. در دعاوی خانوادگی و طلاق باید مدلی از مشاوره‌های راهگشا را طراحی کرد تا نهادهایی که در امر سازش متولی هستند در همان مراحل اولیه و طلایی به میدان بیایند. از سویی بازتدوین قانون آیین دادرسی خانواده نیز اهمیت دارد. در این زمینه به رهیافت‌هایی برای سیاستگذاری با موضوعاتی از قبیل تدوین پروتکل‌های لازم ازجمله پروتکل‌های حقوقی در مشاوره‌های پیش از طلاق نیاز داریم.

تسهیلات ویژه بانوان دهه شصتی
انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رئـیـس‌جمــهوری: دهه‌شصتی‌ها 21درصد جمعیت ما را تشکیل می‌دهند که بیش از نیمی از آمار آن خانم هستند. در حال حاضر به‌صورت ویژه‌ای زوجین دهه شصتی را از نظر بیمه اجتماعی و تسهیلات، به شکل کالابرگ جهیزیه، وام اشتغال و وام ویژه ازدواج دهه شصتی‌ها و وام فرزندآوری تحت پوشش قرار داده‌ایم. اعطای زمین به خانواده‌های دارای 3فرزند به بالا در برخی شهرها و استان‌ها شروع شده که با توجه به اقتضائاتی، با سرعت پیش نمی‌رود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :