• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 1 شهریور 1402
کد مطلب : 200848
+
-

پرسیدن، مهم‌تر از پاسخ دادن

اندیشه
پرسیدن، مهم‌تر از پاسخ دادن

کتاب «پرسیدن مهم‌تر از پاسخ دادن است» نوشته دنیل کلاک و ریموند مارتین را حمیده بحرینی به فارسی برگردانده و به تازگی از سوی انتشارات هرمس به چاپ بیست‌ودوم رسیده است.
نویسندگان این کتاب در زمانه‌ای که بشر بسیار قدرتمند‌تر و ذهنش بسیار انباشته‌تر از دوران سقراط است ما را به شیوه سقراطی به عرصه داشته‌ها و دانش‌هایمان می‌برند تا در پایان راه، «نمی‌دانم» سقراط را بر زبانمان جاری سازند؛ «نمی‌دانم»ی که به بیان آنان اصل حکمت است. آنان از ما درباره چیزهایی می‌پرسند که بدیهی و روشن می‌پنداریم و هر سؤالی را درباره آنها احمقانه و دور از خرد. این متن با صحبت مستقیم با خوانندگان با لحنی صمیمی، آنها را دعوت می‌کند تا از فلسفه هیجان‌زده شوند. این کتاب به شما کمک خواهد کرد راه خود را در فلسفه پیدا کنید. کتاب «پرسیدن مهم‌تر از پاسخ دادن است»  14 فصل پرجنب و جوش دارد.
کتاب، خوانندگان را به عمق دنیای تفکر فلسفی می‌کشاند و آنها را در تأمل در پرسش‌های بزرگ زندگی به چالش می‌کشد.
دنیل کلاک، نویسنده کتاب «پرسیدن مهم‌تر از پاسخ دادن است» عمدتا در فلسفه ذهن، هویت شخصی، علوم شناختی، فلسفه علم، فلسفه ریاضیات، فلسفه منطق، فلسفه دین و زیبایی‌شناسی فعالیت می‌کند. او استاد فلسفه در دانشگاه ویلیام پترسون نیوجرسی و وابسته به مرکز علوم شناختی دانشگاه روتگرز است. دنیل کلاک بنیانگذار درمان فلسفی معروف به پویایی شناختی است.
دنیل کلاک (متولد 1955 در زاگرب ، کرواسی) فیلسوف کروات-آمریکایی است که در زمینه های فلسفه ذهن ، هویت شخصی ، علم شناختی ، فلسفه علم ، فلسفه ریاضیات ، فلسفه منطق ، فلسفه دین و زیبایی شناسی فعالیت می کند. وی استاد فلسفه در دانشگاه ویلیام پاترسون در نیوجرسی و وابسته به مرکز علوم شناختی دانشگاه راتگرز (RuCCS) است. کلاک بنیانگذار درمان فلسفی است که به عنوان دینامیک شناختی شناخته می شود.
نشر هرمس این کتاب را در 198صفحه، به بهای 86هزار تومان منتشر کرده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید