• دو شنبه 11 تیر 1403
  • الإثْنَيْن 24 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jul 01
سه شنبه 31 مرداد 1402
کد مطلب : 200774
+
-

دختر 3ساله در آتش منافقین سوخت

تقویم حوادث
دختر 3ساله در آتش منافقین سوخت

اوایل دهه60 درحالی‌که تنها چند سال از پیروزی انقلاب اسلامی گذشته بود، جنایات گروهک منافقین در گوشه و کنار کشور، جان افراد زیادی را می گرفت. در این میان یکی از هولناک‌ترین جنایات آنها در شهرستان ماهشهر رخ داد و در جریان آن دختربچه 3ساله‌ای توسط منافقین به قتل رسید؛ حادثه‌ای که خبر آن 42سال پیش در چنین روزی در رسانه‌ها منتشر و باعث جریحه‌دار شدن افکار عمومی شد. اما این اتفاق چطور رخ داد.
روزنامه اطلاعات در 31مرداد سال1360 درباره این حادثه دردناک نوشت:‌ جهاد سازندگی ماهشهر برای نشر فرهنگ اسلامی در گوشه و کنار شهر کانتینرهایی را نصب کرده بود که هدایت‌الله هاشمی‌طالقانی، مسئول امور فرهنگی جهاد سازندگی به همراه همسرش و فاطمه، تنها فرزندش در یکی از کانتینرها خدمت می‌کرد و شب‌ها برای حفاظت از کتاب‌ها و اموال جهاد در آن می‌خوابیدند. سه‌شنبه صبح، سیدهدایت‌الله و زنش، کانتینر را برای اقامه نماز ترک کرده و به خانه‌ای که در 200متری آنجا قرار دارد، می‌روند و فاطمه دختر 3ساله خود را در آغوش خواب رها می‌کنند.
بعد از رفتن سیدهدایت‌الله و همسرش، چند تن از منافقین برای آتش زدن یکی از مراکز تبلیغی اسلام، به کانتینر نزدیک می‌شوند. در را باز و واحد فرهنگی را بدون سرپرست می‌یابند. کودک خردسالی را می‌بینند که در کنار انبوهی کتاب ازجمله قرآن و کتاب‌های اسلامی بی‌خبر از همه جا به خواب رفته است. اما قساوت قلب و کینه شدید نسبت به رهروان راه امام مانع از آن می‌شود که به‌خاطر این طفل بیگناه هم که شده از جنایت خویش دست بردارند. آنان واحد فرهنگی را به آتش کشیده و در را نیز از پشت قفل می‌کنند. وقتی عده‌ای از مردم از آتش‌سوزی باخبر شده و در کنار کانتینر جمع می‌شوند، تنها صدای ضجه‌ها و ناله‌های فاطمه کوچک را می‌شنوند که در آخرین لحظات حیات از شدت درد فریاد و فغان برآورده بوده. فاطمه نیم ساعت تمام در میان شعله‌های آتش می‌سوزد و خاکستر می‌شود. به این ترتیب فاطمه طالقانی، شاید چهارمین یا پنجمین کودکی باشد که اینچنین وحشیانه به‌دست منافقین به شهادت می‌رسد.

این خبر را به اشتراک بگذارید