• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
سه شنبه 31 مرداد 1402
کد مطلب : 200769
+
-

دزدان بی رحم با حمله به مرد طلافروش او را تا یک قدمی مرگ بردند

دستگیری سارق 4کیلو طلا با بلیت ترکیه

گزارش
دستگیری سارق 4کیلو طلا با بلیت ترکیه

الهه فراهانی-روزنامه‌نگار

سارقان خشن با حمله به مرد طلافروش، 4کیلو طلایی که همراه وی بود را به سرقت بردند و طعمه خود را تا یک قدمی مرگ پیش بردند اما بعد از گذشت یک‌ماه با تیزهوشی یکی از طلافروشان دستگیر شدند.  به گزارش همشهری، یکی از روزهای تیرامسال مرد طلافروشی از خانه خود در یکی از محله‌های جنوب پایتخت خارج شد تا 4کیلو طلایی را که از کارگاه طلاسازی خریده بود به‌دست طلافروشان دیگر برساند. او قصد داشت خودروی اینترنتی بگیرد که ناگهان 2جوان موتورسوار به سمتش هجوم بردند. آنها ماسک به‌صورت داشتند و کلاهی بر سرشان تا شناسایی نشوند. مرد طلافروش به جدال با سارقان پرداخت و دزدان خشن با چاقو به جانش افتادند و وقتی وی خون‌آلود روی زمین افتاد، کیف او را که داخلش 4کیلو طلا وجود داشت به سرقت بردند.

نجات از مرگ
مرد طلافروش به بیمارستان منتقل شد و بخت با او یار بود که از یک قدمی مرگ به زندگی بازگشت. با شکایت او  گروهی از مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران زیرنظر قاضی منافی، بازپرس شعبه ششم دادسرای وی‍ژه سرقت، تحقیقات برای شناسایی و دستگیری دزدان را شروع کردند.
پلیس همچنان در تعقیب سارقان بود تا اینکه یک طلافروش با پلیس تماس گرفت و گفت به 2 جوان مشکوک شده و احتمال می‌دهد آنها سارق هستند. مأموران راهی طلافروشی مورد نظر شدند و 2جوان را دستگیر کردند. آنها همان سارقان بی‌رحم بودند که تحت تعقیب پلیس قرار داشتند. طلافروش زیرک به مأموران گفت:ما صنف طلافروشان یک گروه در شبکه‌های مجازی داریم که در آنجا ماجرای سرقت طلافروشی گزارش شده بود.حتی تصاویر طلاهای سرقتی هم در گروه وجود داشت تا اینکه ساعتی قبل 2 جوان برای فروش طلا به مغازه‌ام آمدند که مدعی بودند به آنها هدیه داده شده و فاکتور ندارد. با دیدن طلاها، متوجه شدم که آنها سارق هستند و به رفتارهایشان مشکوک شدم. سپس به پلیس زنگ زدم تا آنها را لو بدهم.

اجیرشده‌ها
2جوان دستگیر شده اگرچه اصرار بر بیگناهی داشتند اما وقتی شواهد را علیه خود دیدند به سرقت 4کیلو طلا اعتراف کردند. آنها می‌گفتند که از سوی مردی به نام وحید اجیر شده‌اند تا نقشه سرقت را اجرا کنند. وحید طراح نقشه سرقت، یکی از آشنایان طلافروش بود که با مال‌باخته کار می‌کرد. وی اطلاعات مرد طلافروش را به 2 سارق اجیر شده داده بود تا آنها نقشه حمله خونین را اجرا کنند. آنطور که سارقان دستگیر شده می‌گفتند، آنها پس ازسرقت، طلاها را بین خودشان تقسیم کرده بودند.

دستگیری پیش از فرار به آلمان
مخفیگاه وحید طراح نقشه در حوالی پرند توسط کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی تهران شناسایی شد و مأموران دریافتند که او برای آخر این هفته بلیت هواپیما برای کشور ترکیه گرفته تا از آنجا به آلمان برود. با این سرنخ، مأموران راهی مخفیگاه وی شدند و او را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.همچنین در مخفیگاه وی مقداری طلاهای مسروقه به‌دست آمد. متهمان این گروه پس از اعتراف به سرقت، با قرار قانونی بازداشت شدند و تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.

مکث
فکر نمی‌کردم دستگیر شوم

متهم چمدانش را بسته و بلیت ترکیه را گرفته و قرار بود آخر هفته به ترکیه برود که دستگیر شد.

مرد طلافروش را می‌شناختی؟
از آشنایانم بود و مدتی هم با او در کارگاه طلاسازی کار می‌کردم و درواقع شاگردش بودم.
پس خبر داشتی که همیشه طلا همراهش است؟
بله. او هر بار 4 یا 5 کیلو طلا از کارگاه‌های طلاسازی می‌خرد تا به‌دست طلافروشان برساند. من می خواستم به آلمان مهاجرت کنم و برای همین نقشه سرقت از او را کشیدم.
با سارقان چطور آشنا شدی؟
آنها در محله ما زندگی می‌کنند. سابقه‌دار نیستند اما می‌دانستم به‌خاطر پول هرکاری انجام می‌دهند. وقتی نقشه را به آنها گفتم پذیرفتند تا به‌خاطر پول وارد این بازی شوند. آمار طلافروش را به آنها دادم و هرچند دو مرتبه وارد عمل شدند و نتوانستند سرقت کنند اما دفعه سوم موفق شدند.
دفعات قبلی چرا نتوانستند سرقت کنند؟
یک‌بار خیابان شلوغ بود و بار دیگر زمانی که می‌خواستند برای سرقت وارد عمل شوند چشم شان به ماشین پلیس افتاد و بی‌خیال شدند تا اینکه برای سومین بار متوجه شدم مرد طلافروش 4کیلو طلا از کارگاه طلاسازی خریده و می‌خواهد به طلافروش تحویل بدهد که سرانجام نقشه سوم گرفت اما خب شانس آوردیم که طرف زنده ماند. چون سارقان با چاقو به جانش افتادند درحالی‌که من تأکید کرده بودم فقط برای تهدید از چاقو استفاده کنند.
با طلاهای مسروقه چه کردید؟
2کیلو را خودم برداشتم و 2کیلوی دیگر را آنها. با این پول ماشین خریدم و بلیت هواپیما. بخشی هم دلار خریدم تا هرچه زودتر به اروپا بروم اما خب سارقان دستگیر شدند و مرا لو دادند. تمام رویاهایم رنگ‌باخت و نقشه‌هایم نقش‌برآب شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید