• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
یکشنبه 29 مرداد 1402
کد مطلب : 200531
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/X6VBl
+
-

پرستار شرور قاتل 7نوزاد بود

خارجی
پرستار شرور قاتل 7نوزاد بود

پرستار انگلیسی با قتل 7نوزاد و تلاش برای کشتن 6نوزاد دیگر شرورترین قاتل سریالی نوزادان بریتانیا لقب گرفت.
به گزارش همشهری به نقل از سی‌ان‌ان، لوسی لتبی  33ساله، با تزریق هوا، خوراندن بیش از حد شیر، آزار و اذیت بدنی و مسموم کردن نوزادان تحت مراقبت در بیمارستان با انسولین باعث مرگ 7نفر از آنها شد. این پرونده در دادگاه تاج منچستر در شمال انگلیس رسیدگی می‌شود. براساس گزارش‌های دادستانی بریتانیا، این جنایات بین سال‌های 2015تا 2016اتفاق افتاد. پیش از ژوئن ۲۰۱۵   هر سال یک یا 2 نوزاد تحت مراقبت در بیمارستان محل کار لوسی لتبی جان باختند اما تنها در‌ ماه ژوئن آن سال، آمار قربانیان به 3نفر رسید. در ابتدا به‌دلیل آنکه دلیل مشترکی در مرگ‌ها نبود شکی برانگیخته نشد، چرا که لوسی از روش‌های متفاوت برای کشتن نوزادان استفاده می‌کرد. با وجود این مرگ غیرمعمول نوزادان باعث شد که پلیس به ماجرا مشکوک شود.
لوسی در ژوئن 2016درحالی‌که هنوز کسی به وی شک نکرده بود، پس از مرگ 2قل از نوزادان 3قلو و سقوط یک نوزاد پسر از تخت در بیمارستان از کارش اخراج شد چرا که پزشکان بیمارستان او را باعث این حادثه می‌دانستند اما وی از کارفرمایش شکایت کرد و در همان سال اتحادیه سلطنتی کالج پرستاری او را از اتهاماتش تبرئه کرد و از پزشکان خواسته شد که رسماً به‌صورت کتبی از لوسی عذرخواهی کنند. او قرار بود در مارس 2017به بخش نوزادان بازگردد، اما بیمارستان به او اعتماد نکرد و از پلیس خواست تا تحقیقاتی در مورد لوسی آغاز کنند. در این شرایط بررسی‌ها آغاز و مدتی بعد مشخص شد که 2 نوزاد دوقلو با آمپول هوا و تزریق انسولین به قتل رسیده‌اند. در ادامه پرستار شرور بازداشت شد و پلیس در جریان بازرسی خانه وی، مجموعه‌ای از یادداشت‌های دست‌نویس را پیدا کرد که روی یکی از آنها نوشته شده بود: «من شرورم، من این کار را کردم.» با پیدا شدن شواهد و سرنخ‌هایی در این پرونده، محاکمه لوسی لتبی از اکتبر ۲۰۲۲ آغاز شد و طی آن دادستانی او را به‌عنوان فردی «فریبکار» و فرصت‌طلب معرفی کرد که با سرزنش و شماتت همکاران دیگرش نقش خود در «حملات قاتلانه‌اش» را پنهان می‌کرد.
دادستان‌ها معتقدند زمانی که لوسی کودکان را به قتل می‌رساند، همکارانش را فریب می‌داد تا فکر کنند آنها به دلایل طبیعی جان باخته‌اند. قرار است پلیس پرونده‌های 4هزار کودکی را که طی دوران کار لوسی لتبی در بیمارستان‌های محل کار او پذیرش شده بودند بررسی کند تا مشخص شود که آیا وی در قتل کودکان دیگری هم نقش داشته یا نه.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :