• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 25 مرداد 1402
کد مطلب : 200146
+
-

بیمه شخص ثالث برای ایام اربعین

وزیر امور اقتصادی و دارایی، طی نامه‌ای به وزیر کشور، خواستار اجرای قانون بیمه شخص ثالث در ایام اربعین به ‌منظور جبران بخشی از خسارت زیان‌دیدگان ناشی از حوادث ناگوار وسایل نقلیه موتوری زمینی شد.
به گزارش همشهری، در نامه احسان خاندوزی به احمد وحیدی، بر رعایت مواد ۷ و ۴۶ قانون بیمه شخص ثالث مصوب سال ۱۳۹۵ برای ایام اربعین تأکید شده است. در این نامه آمده: مطابق ماده ۷ قانون بیمه اجباری خسارات واردشده به شخص ثالث مصوب ۱۳۹۵ دارندگان وسیله نقلیه موتوری زمینی که از خارج کشور وارد ایران می‌شوند و دارندگان وسایل نقلیه ایرانی که از کشور خارج می‌شوند، مکلف‌اند هنگام ورود یا خروج از مرز، وسیله نقلیه خود را در قبال خسارت‌های بدنی و مالی که در اثر حوادث نقلیه مزبور یا محمولات آنها به اشخاص ثالث وارد می‌شود، بیمه کنند؛ در غیر این صورت از تردد آنها توسط مراجع ذیربط جلوگیری می‌شود.
همچنین براساس ماده ۴۶ این قانون، عقد هرگونه قرارداد حمل‌ونقل بار یا مسافر از سوی دستگاه‌های اجرایی و مؤسسات دولتی و نهادهای عمومی غیردولتی و مراکز آموزشی و کلیه اشخاص حقوقی در مواردی که به‌موجب قوانین و مقررات مربوطه مجاز است، یا دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث معتبر ممنوع است.
وزیر اقتصاد با اشاره به نزدیک شدن به ایام برگزاری آیین باشکوه اربعین حسینی و افزایش تردد وسایل نقلیه به سمت مرزهای غربی کشور و پیش‌بینی افزایش صدمات و آسیب‌های جسمانی زائران ناشی از حوادث رانندگی در این ایام، از وزیر کشور خواسته است تمهیداتی برای نظارت سیستماتیک بر پوشش بیمه‌نامه شخص ثالث اندیشیده شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید