• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
سه شنبه 24 مرداد 1402
کد مطلب : 199993
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/nZJ77
+
-

نقل قول

سامانه پلیس من
سردار علی ذوالقدری رئیس پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا: «این روزها شاهد استقبال بی‌نظیر مردم کشور برای حضور در اربعین حسینی هستیم که البته بار ترافیک صدور مجوز خروج و گذرنامه را افزایش داده است. بهترین شیوه دریافت گذرنامه ورود به سامانه «پلیس من» است. همه امور در این سامانه قابل اجرا بوده و در مدت 5 روز گذرنامه صادر می‌شود.»

تامین زمین خانوارهای 3فرزندی
ارسلان مالکی، معاون وزیر راه ‌و شهرسازی: «واگذاری زمین برای خانوارهای دارای 3 فرزند در قالب قانون جوانی جمعیت، یک قانون جدید محسوب می‌شود. وزارت راه‌ و شهرسازی مکلف به تامین زمین برای خانوارهای دارای 3 فرزند شده است. تا‌کنون برای ۲۴هزار خانوار دارای 3فرزند و بیشتر، تامین زمین انجام داده‌ایم و تا‌ ماه ربیع الاول نیز یک مرحله دیگر واگذاری داریم که تعداد قابل‌توجهی زمین به خانوارهای دارای 3فرزند واگذار خواهد شد.»

عدم‌نظارت بر مدارس غیردولتی
محمد مهدی فروردین   عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی: «در آستانه بازگشایی مدارس هستیم و موضوعی که خانواده و دانش‌آموز را آزار می‌دهد عدم‌نظارت بر مدارس غیردولتی است. این مدارس شهریه‌های سنگینی از مردم دریافت می‌کنند که باید نهاد و ارگانی بر این مسئله نظارت داشته باشد. این در حالی است که اصل سوم قانون اساسی به آموزش و پرورش و تربیت بدنی رایگان دلالت دارد؛ بنابراین نیاز است تا متولیان امر در این بخش نظارت کافی داشته باشند تا مشخص شود کدام یک از این امور به‌صورت رایگان به مردم ارائه می‌شود. متأسفانه مدارس غیرانتفاعی تنها مختص خانواده‌هایی است که در طبقات بالا قرار دارند.»

واگذاری مسکن رایگان به خانواده‌های 4 فرزند و بالاتر
انسیه خزعلی، معاون رئیس‌جمهور:  «واگذاری مسکن «رایگان» به خانواده‌های دارای فرزندان 4قلو به بالا، مجزا از قانون جوانی جمعیت است؛ چرا که در قانون جوانی جمعیت، والدین مکلف هستند به‌ صورت اقساط، هزینه مسکن را بپردازند؛ اما در این طرح ویژه، واگذاری مسکن به خانواده ۴قلو‌ها و بیشتر، به‌صورت کاملا رایگان انجام می‌شود؛ بنابراین در بودجه سال۱۴۰۲ مقرر شده برای خانواده‌های دارای فرزندان ۴قلو به بالا، مسکن رایگان واگذار شود.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :