• سه شنبه 11 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 21 شوال 1445
  • 2024 Apr 30
دو شنبه 23 مرداد 1402
کد مطلب : 199886
+
-

در راه وکالت با پا‌بند زندان

روزنه
در راه وکالت با پا‌بند زندان

مهتاب خسروشاهی

در تعریف خاطره‌ها معمولا این جمله تکرار می‌شود:« درست از روزی شروع شد که...» و این روز، آن اتفاق، گاهی نقطه ویرانی و گاهی نقطه شکوفایی است. تصادف رانندگی «سارا گاد» نیز دقیقا همان روز و همان اتفاق بود. مجرم سابقه‌دار مواد مخدری که حالا به وکیل مدافع جنایی تبدیل شده است.
پس از تصادف رانندگی «سارا گاد» در سال2012، پزشکان مصرف مُسکّن‌های قوی با دوز بالا را برای او تجویز کردند. این اتفاق باعث اعتیاد «سارا گاد» به این داروها شد، به‌طوری که طی سال2012تا2015، «سارا گاد» 7بار به جرم حمل مواد مخدر دستگیر شد. به این دلیل که مُسکّن‌ها دیگر پاسخگوی او نبوده و سارا به مصرف موادمخدر روی آورده بود. درنهایت او در زندان مینه‌سوتا، کوک ایلینوی و پنسیلوانیای ایالات متحده زندانی شد. بار آخر پس از 27روز زندانی‌شدن در زندان پنسیلوانیا در سلول انفرادی جایی که او مورد آزار و اذیت‌های مختلف از ضرب و شتم تا تعرض قرار گرفت، پرونده او مورد توجه وکیلی به نام «کاتلین زلنر»، وکیلی که به عنوان مشاور در ساخت سریال‌های پلیسی- جنایی با شبکه نتفیلکس همکاری دارد؛ قرار گرفت. «کاتلین زلنر» با اجازه دادگاه از سارا می‌خواهد که در بازخوانی پرونده‌های مربوط به مواد مخدر او را در دفترش همراهی کرده و به او کمک کند.
 این موضوع مربوط به زمانی است که سارا هنوز محکوم و با اعتیاد درگیر بود. درگیری با پرونده‌ها، باعث می‌شود تا به‌تدریج «سارا گاد» به زندگی عادی بازگشته و اعتیاد را قدم‌به‌قدم کنار بگذارد. او بعدها می‌گوید من این امتیاز را داشتم که لحظه آزادی زندانیان مواد مخدر را تجربه کنم. این امتیاز را داشتم تا آنهایی را که از اعتیاد رها شده بودند، ببینم و همین به من انگیزه‌ داد تا بتوانم از اعتیاد قدم‌به‌قدم فاصله بگیرم. «سارا گاد» با پا‌بند زندان، تحصیل در دانشکده حقوق را آغاز ‌کرد. او پس از فارغ‌التحصیلی در سال2020 و دریافت مجوز فعالیت در سال2022 -پس از ترک کامل اعتیاد و رفع دوره مجرمیت- کار خود را به عنوان وکیل پرونده‌های جنایی آغاز کرد. وی تاکنون 21مورد از پرونده‌هایی جنایی را برنده شده و توانسته بی‌گناهی متهمان را ثابت کند. او تصمیم دارد توانایی خود را در حوزه سیاست نیز محک زده و از بخش یک شهر ایلینوی ایالات متحده برای مبارزات انتخاباتی کنگره، وارد گردونه رقابت‌ها شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید