• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 23 مرداد 1402
کد مطلب : 199881
+
-

گرینویچ

توالت عمومی رؤیایی

توالت یک مرکز تجاری در نانجینگ در چین، به‌خاطر تصاویری که از آن بیرون آمده، حسابی به شهرت رسیده و خیلی‌ها به آن، لقب‌ زیباترین توالت عمومی دنیا را داده‌اند. در نگاه اول، چیزی که در تصاویر دیده می‌شود اصلا به توالت نمی‌ماند و بیشتر شبیه یک قصر باشکوه است. برای ورود به این توالت عمومی، طراحان آن راهرویی را ساخته‌اند که گیاهان سرسبزی از دیوارهای آن سر بیرون آورده‌اند. نورپردازی بی‌نظیر آن، حس حضور در یک موزه مدرن را به مردم  می دهد‌ و مبلمان سالن انتظار آن، در حد بهترین لابی هتل‌هاست و البته داخل توالت‌ها، نورپردازی و فضایی ایجاد شده که همه را غافلگیر می‌کند.

بزرگ‌ترین سنجاب دنیا

یک محیط‌بان در هند، تصویری از یک سنجاب بسیار بزرگ را منتشر کرده و حسابی در فضای مجازی خبرساز شده است. این سنجاب که در حال بالا رفتن از تنه یک درخت است،گونه‌ای از سنجاب‌هاست که فقط در هند زندگی می‌کند. این محیط‌بان که پروین کاواتی نام دارد و به‌خاطر انتشار عکس‌های جالب از طبیعت بکر هند شهرت زیادی در فضای مجازی دارد، گفته که این عکس را در بنگال غربی گرفته است. عکس او، بارها در شبکه‌های اجتماعی در هند دست به‌دست شده و برخی به شوخی نوشته‌اند، این سنجاب، حالا معروف‌ترین سنجاب در تاریخ هند است.

عاصی از توریست‌ها

مردم در شمال ولز، چنان از بی‌توجهی توریست‌ها به محیط‌زیست شاکی شده‌اند که حتی ممکن است درخواست کنند ورود آنها به این منطقه ممنوع شود.
آنها از اینکه توریست‌ها، به‌شدت بی‌مسئولیت هستند و آشغال‌های خود را هر جایی که دستشان برسد رها می‌کنند ذله شده‌اند. مردم به‌صورت داوطلبانه آشغال‌ها را جمع می‌کنند اما موج اخیر گردشگران، چنان زیاد آشغال تولید کرده که این داوطلبان هم عاصی شده‌اند. مردم محلی در شبکه‌های اجتماعی، حسابی در این‌باره با هم بحث می‌کنند و حتی ایده ممنوعیت ورود گردشگران ‌را هم مطرح کرده‌اند. حتی مقامات هم به این مسئله واکنش نشان داده و از گردشگران خواسته‌اند به پاکیزه نگه داشتن محیط زیست در ساحل شمالی اهمیت بدهند.‌



 

این خبر را به اشتراک بگذارید