• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
دو شنبه 23 مرداد 1402
کد مطلب : 199840
+
-

عامل قتل آتشین خواهر پیش از محاکمه از مجازات قصاص رهایی یافت

داماد، از قصاص برادرزن گذشت

گزارش
داماد، از قصاص برادرزن گذشت

الهه فراهانی -روزنامه‌نگار

«هر شب خواب خواهرم را می‌بینم. ‌صبح که بیدار می‌شوم، سرگردان هستم و روی دیدن ‌خواهرزاده خردسالم را که به‌خاطر خشم من، ‌مادرش را از دست داده، ندارم.»
این گفته‌های مردی جوان است که در جلسه آخرین دفاع در دادسرای جنایی تهران مطرح کرد؛ وی متهم است که بر سر ارثیه، خواهرش را در حادثه آتشینی داخل خودروی شاسی‌بلندش به قتل رسانده و پشیمانی او موجب شد تا پیش از محاکمه توسط دامادشان بخشیده شود و از چوبه دار فاصله بگیرد.
به گزارش همشهری، این جنایت هولناک اردیبهشت امسال در محله تهرانپارس رخ داد و در چشم‌بر‌هم‌زدنی فیلم آن که صحنه به آتش کشیده‌شدن دختری جوان را نشان می‌داد، در فضای مجازی دست‌به‌دست شد. آنطور که فیلم نشان می‌داد، خودروی چانگان سفید‌رنگ با سرعت کم در حال حرکت بود که مردی به سمت آن رفت، در سمت راننده را باز کرد و با دختری جوان که پشت فرمان نشسته بود، درگیر شد. او یک بطری در دست داشت که محتوای آن را به سر و صورت و بدن راننده پاشید. سپس راننده را از صندلی خودرو پایین کشید و ناگهان هردو نفر آتش گرفتند. زن جوان در این حادثه جان باخت و عامل این آتش‌سوزی مرگبار که برادر بزرگ‌تر قربانی بود، به‌دلیل سوختگی در بیمارستان بستری شد. به‌دنبال این جنایت هولناک، پرونده‌ای در شعبه دوم دادسرای جنایی تهران گشوده شد. تحقیقات اولیه نشان می‌داد که این خواهر و برادر از مدتی قبل به‌دلیل ارثیه پدری با یکدیگر دچار اختلاف شده بودند و احتمالا درگیری هولناک آنها نیز بر سر ارثیه بوده است.

ادعای عجیب
هرچند شواهد و دلایل علیه مرد جوان بود، اما او منکر اتهام قتل شد. وی که پس از درمان به دادسرا منتقل شده بود، مدعی بود که خواهرش اقدام به‌ خودسوزی کرده است. او گفت: من و خواهرم چند وقتی می‌شد که با یکدیگر دچار اختلاف شده بودیم. روز حادثه، او را در نزدیکی خانه پدری‌ام داخل خودروی چانگانش دیدم و برای صحبت‌کردن، سراغش رفتم اما  با هم جر و بحث کردیم و وقتی درگیری ما بالا گرفت، او بطری پر از بنزین از داخل خودرویش برداشت و روی خودش ریخت و فندک را روشن کرد.

ندامت
متهم درحالی ادعا می‌کرد خواهرش خودسوزی کرده که فیلم دوربین‌ها و اظهارات شاهدان حکایت از این داشت که وی خودش با یک بطری بنزین ‌سراغ خواهرش رفته است. به همین دلیل تحقیقات از او ادامه داشت تا اینکه وی چند روز قبل به شعبه دوم دادسرای جنایی تهران منتقل شد و در جلسه آخرین دفاع، روایت تازه‌ای را مطرح کرد و گفت به‌شدت عذاب وجدان دارد. وی ادامه داد: من متأهل هستم و با همسر و فرزندم زندگی می‌کردم. پس از مرگ پدر و مادرم مقداری از ارثیه را با خواهرم تقسیم کرده‌بودیم، اما خانه پدری‌مان را هنوز تقسیم نکرده‌بودیم و در اختیار هر دوی ما بود.
وی ادامه داد: چند وقتی می‌شد که به‌خاطر تقسیم بقیه اموال پدرم با خواهرم دچار اختلاف شده بودیم. روز حادثه ‌سراغش رفتم که صحبت کنیم. آن روز یک ظرف بنزین با خودم بردم تا چنانچه کار به جر و بحث و مشاجره کشیده شد او را تهدید کنم.
وی گفت: من قبول دارم که روی خواهرم بنزین پاشیدم اما او با شوکر مرا تهدید کرد که ناخواسته جرقه آن باعث آتش‌سوزی شد. من واقعا نمی‌خواستم جان او را بگیرم و هر روز از خدا می‌خواهم مرا ببخشد. کاش من جای او می‌مردم، چون پس از این اتفاق هر روز برایم عذاب‌آور است. هر شب کابوس می‌بینم و وحشت‌زده از خواب می‌پرم. مدام خواهرم را در خواب می‌بینم و از خدا طلب بخشش می‌کنم. از هر شرایطی در زندان استفاده می‌کنم تا با دامادمان تماس بگیرم و از او طلب بخشش کنم. خواهرم یک پسر 5ساله کوچک دارد که هر وقت یاد خواهرزاده‌ام می‌افتم، بغض عجیبی راه گلویم را می‌بندد و زمان برایم متوقف می‌شود. خیلی پشیمانم که نتوانستم خشم خودم را کنترل کنم که اگر کنترل کرده بودم الان خواهرم زنده بود و کودکش بی‌مادر نشده بود.

بازگشت به زندگی
پس از ثبت آخرین دفاعیات متهم، درحالی‌که قرار بود‌ ‌کیفرخواست در پرونده صادر شود تا متهم در دادگاه کیفری به اتهام قتل آتشین خواهرش محاکمه شود، همسر مقتول به همراه کودکش راهی دادسرای جنایی تهران شد و برادرزنش را بخشید. وی به بازپرس محمد زارعی گفت: من به‌خاطر رضای خدا، ‌برادرزنم را که به‌شدت نادم و پشیمان است، می‌بخشم تا روح همسرم نیز به آرامش برسد. من قیم فرزندم هستم و می‌دانم اگر همسرم هم زنده بود از گناه برادرش می‌گذشت و حق زندگی را از او نمی‌گرفت. به این ترتیب با بخشش قاتل، وی از چوبه دار فاصله گرفت تا به‌زودی از لحاظ جنبه عمومی جرم در دادگاه کیفری محاکمه شود.



 

این خبر را به اشتراک بگذارید