• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 22 مرداد 1402
کد مطلب : 199743
+
-

افزایش 10درصدی تعدادمیادین میوه و تره‌بار تا پایان سال

در شصت و هفتمین رویداد امید و افتخار 4بازار میوه و تره‌بار به تهران افزوده شد

امید و افتخار
افزایش 10درصدی تعدادمیادین میوه و تره‌بار تا پایان سال

سیدمحمد فخار-روزنامه‌نگار

تعداد میادین میوه و تره‌بار تهران در سال‌جاری 10درصد افزایش می‌یابد و به 321میدان خواهد رسید. نخستین بازار میوه‌ و تره‌بار تهران در سال 1358در میدان جلال آل‌احمد افتتاح شد که در منطقه بزرگراه جلال‌آل‌احمد حدفاصل کردستان و کارگرشمالی قرار داشت. از آن روز تا هفته گذشته، ‌شمار میادین میوه و تره‌بار تهران طی 44سال به 294میدان رسیده که به‌طور میانگین 6.6میدان در هر سال می‌شود و نرخ رشدش 2درصد بوده است. اما امسال قرار است شمار بازار‌های میوه و تره‌بار 10درصد رشد کند و با 27میدان جدید به 321میدان میوه و تره‌بار برسد. این یعنی در سال ‌جاری به اندازه 4.5سال میدان میوه تره‌بار جدید به تهران اضافه خواهد شد.
معاون خدمات شهری شهرداری تهران دیروز از راه‌اندازی ۲۷ بازار میوه‌ و تره‌بار تا پایان سال خبر داد. حسین نظری در شصت و هفتمین رویداد امید و افتخار و آیین افتتاح و بهره‌برداری رسمی از پروژه‌های سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران(۴بازار میوه و تره‌بار) گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و شهرداری تهران، رویداد امید و افتخار حاکی از امید و کار است و اینکه اگر بخواهیم می‌توانیم کار کنیم. میادین تره‌بار یکی از خدمات قدیمی و ارزنده در تهران است که با رویکرد کارآمد و درست به آن نگاه می‌کنیم.
وی افزود: امسال در شروع سال ۱۴۰۲ میادین در کنترل قیمت گوشت، مرغ، میوه و سبزیجات تأثیر مستقیم داشتند. نظری تصریح کرد: با نگاه به مناطق کم‌برخوردار، ادعا داریم در کاهش قیمت تأثیر‌گذار بودیم و قیمت میادین مناسب بود. توجه به مناطق کم‌برخوردار و احداث میادین میوه و تره‌بار حسن بزرگی است و وقتی به مناطق مراجعه می‌کنیم مردم درخواست احداث میادین میوه و تره‌بار را دارند.
نظری با اشاره به اینکه یکی از مزایای خرید در میادین، خرید تفریح گونه است، گفت: از آقای فصاحت خواستم در بازارهای آینده به زیبایی بازار توجه کنند. قرار ما هم با مناطق شهرداری این بود که زمین‌هایی را به میادین تره‌بار برای احداث معرفی کنند.  وی ادامه داد: بازارهای زیرمجموعه میادین در مناطق را فعال کردیم و توسعه کیفی و کمی مدنظر ماست؛ البته کار سختی است. مناطق، ۲۸۶زمین معرفی کردند که حدود ۳۰زمین قابلیت بارگذاری دارند. تا پایان سال ۲۷بازار افتتاح خواهند شد؛ اگر مناطق، زمین‌های بیشتری را معرفی کنند، بازارهای‌ جدیدی افتتاح خواهند شد که طراحی ایرانی و اسلامی دارند. فصاحت گفت: ۳بازار با ترکیب میدان تره‌بار، فروشگاه شهروند و سازمان ورزش در یک ساختمان احداث خواهد شد.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید