• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 22 مرداد 1402
کد مطلب : 199745
+
-

دانش‌آموزان با تاکسی مهر به مدرسه می‌روند

جلسه هم‌اندیشی استقبال از مهر دیروز با حضور جلال بهرامی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، شادی مالکی مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودروهای تهران، سیدجعفر تشکری‌هاشمی عضو شورای شهر تهران، سردار محمدحسین‌حمیدی، رئیس پلیس راهور تهران و جمعی از مسئولان استانی و کشوری برگزار شد. جلال بهرامی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران با بیان اینکه در شیوه خدمت به دانش‌آموزان حرف داریم و تعریف سرویس مدارس دقیق نیست، گفت: «هر منطقه، برای سرویس دانش‌آموزان حداقل 10 اتوبوس باید پیش‌بینی شود و بیشترین مشکل ما در خصوص مدارس ابتدایی است و باید نگرانی خانواده‌ها را برطرف کنیم. طرح ما برای این مسئله «تاکسی مهر»نام دارد و امیدواریم با استفاده از آن معضلی که در حوزه تاکسی مدارس داشتیم حل شود.»
 در ادامه جلسه سیدجعفر تشکری‌هاشمی، رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر تهران هم عنوان کرد: «والدین نگران دانش‌آموزان هستند و شرکت‌های تاکسیرانی باید رانندگان صلاحیت‌دار و ماشین‌های سالم را تعریف کنند تا خانواده‌ها با اطمینان از آن استفاده کنند. همچنین انتظارمان این است که اطراف مدارس به‌طور ویژه ایمن‌سازی شود.» مهدی علیزاده، مدیرعامل شرکت واحد اتوبوس‌رانی با بیان اینکه برای طرح استقبال از مهرماه برنامه‌ریزی لازم انجام شده است، گفت: در حوزه بازسازی اتوبوس‌ها، ۱۰۰دستگاه تا قبل از مهرماه وارد ناوگان می‌شود. براساس برنامه‌ریزی‌ها امیدواریم مشکل خاصی برای مهر ایجاد نشود. چرا که هم ناوگان مینی‌بوس و ون را فعال کرده‌ایم و هم مدل اسنپی را برای اتوبوس‌های سرویس مدارس پیاده می‌کنیم. شادی مالکی، مدیرعامل ستاد معاینه فنی خودرو هم به راه‌اندازی خط ویژه تاکسی‌ها اشاره و عنوان کرد که خط ویژه‌ای برای تاکسی‌های سرویس مدارس اختصاص ‌داده ‌شده است.

اورهال تمامی پله‌برقی‌های مترو تا مهر
رستمی، نماینده شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه هم درخصوص اورهال پله‌های برقی مترو تأکید کرد: «موضوع دیگر، پله‌برقی و اورهال آنهاست که برای اولین‌بار پس از چند سال کار ایمن‌سازی با اولویت یک را تابستان جاری انجام داده‌ایم. تا امروز اورهال ۲۰پله‌برقی انجام شده و تا قبل از شروع مهرماه امیدواریم تمام پله‌های موجود را به ایمنی کامل برسانیم تا برای مهرماه پله با ریسک بالا نداشته باشیم.»

این خبر را به اشتراک بگذارید