• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
پنج شنبه 19 مرداد 1402
کد مطلب : 199464
+
-

عدد خبر/700 میلیارد

700 میلیارد تومان سهم درمان ناباروری از بودجه 12هزار میلیارد تومانی قانون جوانی جمعیت است. به‌گفته علی صادقی‌تبار، مدیر مرکز درمان ناباروری ابن‌سینا، اگر حمایت‌ها افزایش پیدا کند، حداقل قشری که دنبال بچه‌دارشدن هستند به‌دنبال درمان می‌آیند. این پزشک، معتقد است که فاصله معنی‌داری بین ۳.۵میلیون زوج نابارور و ۷میلیون فرد نابارور در کشور با انجام سالانه ۱۳۰هزار سیکل دوران ناباروری وجود دارد .

1 مهر  
دانشگاه‌های علوم‌پزشکی از اول مهرماه جاری، سال تحصیلی‌شان را آغاز می‌کنند. این خبر را معاونان آموزشی و فرهنگی دانشجویی وزارت بهداشت در نامه‌ای به دانشگاه‌های علوم‌پزشکی اعلام کردند. به گزارش مهر، این در حالی است که پیش از این به‌طور غیررسمی اعلام شده بود که شروع کلاس‌ها از 18شهریورماه خواهد بود.

90 درصد  
به نوشته مهر، بررسی‌ها نشان می‌دهد که در شرایط فعلی، بیش از 90درصد هزینه‌های دندانپزشکی از جیب مردم پرداخت می‌شود و بیمه‌ها در این زمینه ورود قابل توجهی ندارند. پیش از این اعلام شده بود که در 3400مرکز خدمات جامع سلامت در کشور، بیش از 2800دندانپزشک سرگرم کارند.

300 مورد  
از خدمات دندانپزشکی دارای تعرفه هستند. اما به‌گفته سعید کریمی، معاون درمان وزارت بهداشت، فقط کمتر از 20مورد آنها تحت پوشش بیمه قرار دارند و همین باعث می‌شود تا بیشترین هزینه‌ها را بیماران متقبل شوند. هزینه‌های دندانپزشکی امروزه به یکی از دغدغه‌های بیماران تبدیل شده است که قادر به تأمین آن نیستند.






 

این خبر را به اشتراک بگذارید