• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
چهار شنبه 18 مرداد 1402
کد مطلب : 199307
+
-

شرایط گردشگری و هتلداری خوب نیست

رئیس جامعه هتلداران ایران گفت: متأسفانه شرایط گردشگری و هتلداری اصلا خوب نیست و در چند سال گذشته مکرر با بحران مواجه شده و صنعت هتلداری به‌شدت آسیب دیده است.
به‌ گزارش ایسنا، جمشید حمزه‌زاده در نشست خبری دوشنبه ۱۶مردادماه که به ‌همراه جمعی از اعضای جامعه هتلداران و صاحب‌نظران صنعت هتلداری برگزار شد، گفت: متأسفانه شرایط گردشگری و هتلداری اصلا خوب نیست و روزبه‌روز بدتر می‌شود و در چند سال گذشته مکرر با بحران مواجه شده و صنعت هتلداری به‌شدت آسیب دیده است.
وی افزود علاوه‌بر این از ناحیه سیاست‌های غلط بخش‌های دولتی ازجمله سازمان امور مالیات و وزارت گردشگری و نگاه‌هایی که دیگر سازمان‌ها به هتل‌ها دارند، مورد اذیت هستیم و از طرفی تورم و افزایش هزینه‌ها نیز هتلداری را به زحمت انداخته است و هتل‌ها زیان‌ده شده‌اند.
او سپس درباره شرایط سرمایه‌گذاری خارجی در هتلداری کشور، اظهار کرد: هتل‌های زنجیره‌ای علاقه ندارند در کشور ما سرمایه‌گذاری کنند. البته بیشتر هتل‌های دنیا اعلام می‌کنند در کشوری که قیمت در اختیار دولت باشد وارد نمی‌شویم، منتها تعدادی شرکت جزئی در مشهد سرمایه‌گذاری کرده‌اند.
رئیس جامعه هتلداران ایران به این پرسش که اگر سرمایه‌گذاری توجیه ندارد و تعداد هتل برابر با حجم سفرها نیست، پس هدف‌گذاری برنامه هفتم توسعه برای جذب ۱۵میلیون مسافر بر چه مبنایی بوده است؟ اینگونه پاسخ داد: در افق ۲۰ساله (۱۴۰۴) چقدر قرار بود توریست داشته باشیم؛ ۲۵میلیون نفر، اما الان چقدر توریست داریم!؟
جمشید حمزه‌زاده ادامه داد :  بنابراین برنامه هفتم توسعه باید منطبق با شرایط روز باشد. ما به‌شدت حامی سرمایه‌گذاران هستیم ولی این حمایت باید براساس شرایط و نیاز کشور باشد.
حمزه‌زاده افزود: رقابت نابرابری بین هتل و خانه‌مسافرها وجود دارد؛ هتل‌ها مالیات و هزینه‌های حامل انرژی را می‌پردازند؛ درحالی‌که خانه‌مسافرها هیچ‌یک از این هزینه‌ها را نمی‌پردازند.
حمزه‌زاده درباره ایمنی ساختمان هتل‌ها در کشور با توجه به مشخص شدن ساختمان‌های ناامن، اظهار کرد: هتل‌های کشور ایمن هستند برای همین گواهی کیفیت گرفته‌اند. یک تعداد از هتل‌ها فرسوده و قدیمی هستند و به تغییر کاربری نیاز دارند، ولی به‌دلیل ضوابط این امکان را ندارند، ولی به وزارت میراث فرهنگی و گردشگری پیشنهاد دادیم که این هتل‌ها تغییر کاربری داده شود و سرمایه‌گذار یک واحد اقامتی در جای دیگری احداث کند که امیدوارم همکاری کنند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید