• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
دو شنبه 16 مرداد 1402
کد مطلب : 199150
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/oYX3j
+
-

سامانه ۴۰۳۰؛ صدای مشاور سالمندان

خبر
سامانه ۴۰۳۰؛ صدای مشاور سالمندان

محیا شعیبی، مدیر اداره سلامت سالمندان اداره کل سلامت شهرداری تهران از راه‌اندازی سامانه صدای مشاور سالمندان خبر داد و گفت: «رایزنی‌ها با سامانه ۴۰۳۰ در حال انجام است که براساس آن، سالمندان می‌توانند با برقراری ارتباط تلفنی با این سامانه از خدمات مشاوره‌ای خاص این گروه سنی از سوی کارشناسان و افراد متخصص استفاده کنند.»
 ایجاد احساس نشاط و حال خوب میان سالمندان از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل سلامت شهرداری تهران است که این مقام مسئول با اشاره به آن عنوان کرد: «مقرر شده در ۲۲ منطقه زمین بازی برای اجرای بازی‌های خاص سالمندان و نیز مسیرهای پیاده‌روی اجرا شود. در کنار این موارد نیز پیش‌بینی شده در برخی مناطق مزرعه و باغچه سالمندی برای اجرای فعالیت‌های فوق‌برنامه سالمندی و جلب مشارکت بیشتر سالمندان در برنامه‌ها طراحی و اجرا شود.»
به‌گفته شعیبی در حوزه ساختاری ایجاد و راه‌اندازی مراکز فرآهنگ در دستور کار قرار گرفته است. او تأکید کرد: «در فرایند راه‌اندازی مراکز فرآهنگ به‌دنبال روشی هستیم که براساس آن بتوانیم با همکاری سازمان‌ها و ارگان‌های متولی در حوزه سالمندی ازجمله بهزیستی به‌نحوی عمل کنیم که از موازی‌کاری در برنامه‌ها و طرح‌هایی که خاص سالمندان در پایتخت است، جلوگیری شود. همچنین برای ارتقای کیفیت زندگی سالمندان و تبدیل کردن شهر به‌عنوان ساختاری که دوستدار شهروندان خصوصا سالمندان است نیازمند هم‌افزایی و مشارکت همه سازمان‌ها و دستگاه‌های خدمت‌رسان در شهر هستیم. شورای سالمندان تهران نقش و مسئولیت هماهنگ‌سازی‌ این دستگاه‌ها با یکدیگر برای کمک به تحقق این هدف را برعهده دارد.»


 

این خبر را به اشتراک بگذارید