• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 16 مرداد 1402
کد مطلب : 199155
+
-

قابلیت تقسیم منطقه4 به 3منطقه کوچک‌تر

در جریان جلسه دیروز شورای شهر تهران، نرگس معدنی‌پور رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران گزارش بازدید رؤسای 3کمیسیون از منطقه 4تهران را ارائه داد و گفت که 11درصد جمعیت تهران در این منطقه ساکن هستند. در ادامه هم ناصر امانی این منطقه را بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین منطقه تهران دانست و گفت: «می‌توان منطقه‌4 را به ۲ ‌یا‌حتی‌۳‌منطقه تبدیل کرد که نیاز به تجدیدنظر اساسی دارد.» معدنی‌پور در ادامه به بازدید از پایانه تاکسیرانی رسالت، اشاره و عنوان کرد: «بررسی وضعیت نظافت، رفت‌وروب و لایروبی جوی‌ها و وضعیت سایه‌بان برای رفاه حال شهروندان و رانندگان انجام و تذکرات داده شده که براساس وعده‌های اعلام‌شده تا پایان سال مسقف‌شدن پایانه عملیاتی خواهد شد.»  سد معبر بساط‌گستران سیار هم از چشم نمایندگان مردم دور نماند و رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی گفت که سد معبر وانت‌بارها در میدان شاهد دیده می‌شود و در ناحیه‌7 نیز سد معبر و بساط‌گستری قابل‌مشاهده است که شرکت شهربان و حریم‌بان با همکاری شهرداری منطقه‌4 نسبت به رفع مشکل اقدام کند و گزارش آن را در شورا ارائه دهد. بوستان لویزان ۴۰۰‌لیتر بر ثانیه حقابه داشته که به ۴۰ لیتر در ثانیه تقلیل پیدا کرده است.
در گزارش به این موضوع هم اشاره شد و معدنی‌پور تأکید کرد: «بسیاری از گونه‌های درختی در بوستان لویزان و یاس فاطمی یا خشک شده و یا در معرض خشک‌شدن قرار دارد که انتظار می‌رود علاوه بر پیگیری مشکل حقابه نسبت به کاشت گونه‌های متناسب با شرایط آب‌وهوایی اقدام شود.» احداث و تجهیز بوستان در پادگان ۰۶، اسکان کارگری، رسیدگی به فضاهای بی‌دفاع شهری، جلوگیری از ساخت‌وساز غیرمجاز، انتقال سوله‌های بازیافت و ... ازجمله مطالبات نمایندگان شورا بودند که در قالب گزارش ارائه شد.

گلایه‌مندی شهروندان از نحوه جمع‌آوری پسماند: نرجس سلیمانی که در بازدید از منطقه 4حضور داشته نیز به این موضوع اشاره و عنوان کرد که اهالی از نحوه جمع‌آوری پسماند و تجمع حیوانات موذی گلایه داشتند که ضرورت دارد شهرداری منطقه رسیدگی کند.
اصلاح و بازنگری با محوریت وسعت: مهدی پیرهادی هم به وسعت منطقه 4اشاره کرد و گفت که مناطق 4، 5 و 15که وسعت زیادی دارند، نیازمند اصلاحات با محوریت وسعت هستند که مرکز مطالعات، بررسی‌هایی را در این زمینه انجام داده است.
رفت‌وروب منطقه توسط هزار کارگر: علی‌اصغر کمالی‌زاده، شهردار منطقه 4 در پایان گزارش و اظهارنظر نمایندگان شورا توضیحاتی درباره شرایط منطقه ارائه داد: «مشکلات حقوقی مجموعه شهربانو حل شده است. 5میلیارد تومان اعتبار برای مسقف‌سازی‌ پایانه رسالت پیش‌بینی ‌شده که تا سال آینده این طرح به بهره‌برداری می‌رسد. درگذشته ۱۷۲ کارگر و ۳۲ ماشین تخصصی از منطقه کاهش یافته، اما در حال حاضر هزار کارگر و ۱۵۰ ماشین تخصصی برای رفت‌وروب داریم. امروز منطقه 4، یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که نسبت به سال‌۹۷ تعداد کارگران و ماشین‌آلات تخصصی ۲۰ درصد کاهش ‌یافته است. امیدواریم بتوانیم با افزایش تعداد ماشین‌آلات، شاهد ارتقای وضعیت نظافت و رفت‌وروب منطقه باشیم.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید