• شنبه 8 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 18 شوال 1445
  • 2024 Apr 27
دو شنبه 16 مرداد 1402
کد مطلب : 199149
+
-

پاسخ به دغدغه‌های پارلمان شهر

نمایندگان مردم مطالبات را از تریبون شورای شهر مطرح کردند

گزارش2
پاسخ به دغدغه‌های پارلمان شهر

فرناز محمدزاده-روزنامه‌نگار

اعضای شورای شهر تهران دیروز طبق روال جلسات تذکراتی داشتند که برخی در حوزه شفاف‌سازی‌، تعدادی مربوط به موضوع فضای سبز و نحوه آبیاری و بعضی هم مربوط به حوزه ایمنی و گودهای رها شده بودند. پس از تذکرات ارائه شده، مدیران و معاونان مربوطه پاسخ‌هایی به همشهری دادند که در ادامه موارد مطرح شده را می‌خوانید.

لزوم پاسخگویی به‌موقع تذکرات
احمد صادقی، رئیس کمیته شفافیت شورا در جلسه دیروز خواستار پاسخگویی بموقع شهرداری تهران به تذکرها شد و گفت: «در چند مورد من تذکراتی داده‌ام که هنوز پاسخ آن را دریافت نکرد‌ه‌ام؛ ازجمله تذکری که درخصوص حسن اجرای قانون حفظ و گسترش فضای سبز یا تذکری که درباره عدم‌برگزاری نمایشگاه در محل شهرآفتاب دادم.» در همین رابطه مجید باقری، معاون منابع انسانی شهرداری تهران  به همشهری توضیح داد: «تمام اهتمام شهرداری به این است که تذکرات اعضای شورا بلافاصله مورد بررسی قرار گیرد و پاسخ دقیق ارائه شود. در برخی از موارد، معاونت‌های مربوطه پاسخ‌هایی که ارائه می‌کنند به‌نظر کمیته تخصصی از کفایت لازم برخوردار نیست و از این‌رو جلسات مجدد برگزار می‌شود تا پاسخگویی با دقت بیشتری صورت گیرد. درهرحال آمارها نشان می‌دهد که اکنون روند پاسخگویی به تذکرات در زمان مقرر قابل‌قبول است.»

نبود الزام قانونی برای آنلاین بودن سایت شفافیت
احمد صادقی همچنین به سایت شفافیت اشاره و عنوان کرد: «در بخش سفرهای خارجی هنوز گزارش سفر اضافه نشده که امیدواریم شهرداری هرچه سریع‌تر این مصوبه را به اجرا بگذارد. همچنین 6مورد به‌عنوان اسناد مساعدت به اشخاص حقوقی روی سایت قرار داده شده که بخش‌های ناقص زیادی دارد و میزان کمک و اطلاعات مربوط به اسامی و دلایل کمک در سایت نیست و باید بارگذاری شود.» درخصوص به‌روزرسانی سایت شفافیت عبدالمطهر محمدخانی سخنگوی شهرداری تهران به همشهری گفت: «الزام قانونی برای آنلاین بودن سایت وجود ندارد. به این معنی که سفری که امروز انجام شده حتما باید بلافاصله در سایت بارگذاری شود. این موضوع یک فرایندی دارد که طبق همین فرایند کارها در حال پیگیری است و به روز می‌شود. یعنی اطلاعات سفرها از سامانه سفرهای خارجی شهرداری تهران که سامانه داخلی است به‌روزرسانی و به فاوا ارسال و در سایت شفافیت قرار داده می‌شود.»

تلاش برای دریافت حقابه آب برای بوستان چیتگر
مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر در تذکر پیش از دستور خود، با اشاره به قطعی مجدد آب بوستان چیتگر گفت: «برخی علاقه‌مند به خشک‌شدن درختان هستند و اگر رئیس قوه قضاییه در این زمینه دغدغه دارد، دستور پیگیری برای این موضوع را بدهد.» در همین رابطه رضا شرفی، شهردار منطقه22 به همشهری گفت:«میزان حقابه آب خام بوستان جنگلی چیتگر توسط سازمان آب به‌دلیل بحران آب مصرفی تهران کاهش یافته که باتوجه به مکاتبات صورت‌گرفته در جهت افزایش میزان آب، متأسفانه توفیقی حاصل نشده است. با توجه به‌وجود درختان خشک که هم‌اکنون کانون آلودگی و حریق هستند، مذاکرات انجام شده با منابع طبیعی درخصوص حذف این درختان اقدام شود.»

پیگیری برای ایمن‌سازی 194گود رهاشده در تهران
سوده نجفی، رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران در تذکری با اشاره به گودهای رها شده گفت: «براساس گزارشی که از معاونت شهرسازی و معماری شهرداری تهران دریافت کردم، حدود ۱۹ گود رهاشده در تهران وجود دارد. به شهردار تهران تذکر می‌دهم، خواستار تعیین تکلیف و اقدام فوری درخصوص گودهای رها شده در تهران هستم.» در همین رابطه مجتبی شکری، معاون کنترل و ارتقای کیفیت ساخت‌وساز معاونت معماری و شهرسازی شهرداری تهران به همشهری گفت: « در سال 1400، تعداد گودها به 251مورد رسید و تیرماه 1402، آمار گودهای رها شده به 194مورد کاهش پیدا کرد، سازمان مدیریت بحران و معاونت فنی و عمرانی با ناایمن بودن گودها برخورد و اقدام می‌کند و معاونت شهرسازی وظیفه شناسایی را دارد. گودهایی که مالکان آن برای ایمن‌سازی اقدام نمی‌کنند و طبق مصوبه شورای شهر تهران، شهرداری می‌تواند نسبت به ایمن‌سازی و پر کردن گود ورود داشته باشد. درحال حاضر روی 194گود ناایمن کار می‌کنیم و هر کدام را با روش متفاوت ایمن‌سازی می‌کنیم.»


 

این خبر را به اشتراک بگذارید