• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
شنبه 7 مرداد 1402
کد مطلب : 198401
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/j26PY
+
-

2تیم 2رویا!

حریفان تیم‌ملی در مقدماتی جام‌جهانی و رقبای تیم امید در بازی‌های آسیایی مشخص شدند

در روزهای تعطیلی فوتبال، ای‌اف‌سی دست به‌کار شد و چند مراسم قرعه‌کشی را به‌صورت همزمان برگزار کرد. تیم ملی ایران نخستین رقبا را در مسیر صعود به دوره بعدی جام جهانی شناخت و گروه تیم ملی امید در بازی‌های آسیایی مشخص شد. این 2تیم چه مسیری در این 2رقابت خواهند داشت؟ از هر گروه چند تیم به مراحل حذفی می‌رسند؟ ادامه مسیر برای تیم‌های ملی بزرگسالان و امید ایران چطور دنبال خواهد شد؟ این 2تیم باید خودشان را برای ماموریت‌های جذابی آماده کنند.

  مسیر ساده تیم ملی
تیم ملی ایران به‌عنوان تیم دوم رنکینگ آسیایی‌ها، در سید اول قرعه‌کشی قرار گرفت. رسیدن عمان با هدایت برانکو ایوانکوویچ به سیداول قرعه‌کشی نیز در نوع خودش جالب بود. آنها جلوتر از تیم‌هایی مثل چین یا ازبکستان، خودشان را در بین تیم‌های سید یک قرار دادند. از بین تیم‌های حاضر در سید 2، بهترین تیم یعنی ازبکستان در گروه تیم ملی ایران بازی می‌کند. با این حال، این ماجرا جایی جبران شد که در بین تیم‌های حاضر در سید سوم، ضعیف‌ترین تیم یعنی ترکمنستان با رنکینگ 138 جهانی با تیم قلعه‌نویی همگروه شد. تیم آخر گروه نیز برنده برخورد هنگ‌کنگ با بوتان خواهد بود. به‌نظر می‌رسد این گروه ایده‌آلی برای تیم ملی ایران خواهد بود؛ هر چند که صعود ‌از دور اول مقدماتی جام‌جهانی به هیچ‌وجه نباید چالش دشواری برای این تیم باشد. از هرگروه، 2تیم راهی مرحله بعدی می‌شوند و علاوه بر صعود، سهمیه مستقیم جام ملت‌های آسیا را نیز به‌دست می‌آورند. اما مرحله بعدی به چه صورت خواهد بود؟ به‌طور معمول در دور نهایی، 2گروه 6تیمی شکل می‌گرفت اما این بار 3گروه 4تیمی تشکیل می‌شود. در هر گروه، 2تیم اول مستقیما راهی جام‌جهانی می‌شوند و تیم‌های سوم و چهارم هر گروه، دوباره در 2گروه 3تیمی قرار می‌گیرند. از هر گروه، تیم اول مستقیما راهی جام‌جهانی می‌شود و تیم‌های دوم به دیدار پلی‌آف می‌روند. برنده پلی‌آف نیز باید با برنده پلی‌آف قاره‌ای دیگر بازی کند. واضح است که شرایط صعود به جام‌جهانی به‌خاطر رسیدن سهمیه آسیا به 1+8 کاملا ساده‌تر از قبل شده است. این صعود دیگر نباید یک دستاورد بزرگ برای فوتبال ایران تلقی شود.

  در جست‌وجوی طلا
قرعه تیم ملی امید در مسابقه‌های آسیایی هانگژو نیز مشخص شده است؛ تیمی که به‌خاطر نتایج ضعیف دوره‌های قبلی، قرعه‌کشی را در سید سوم شروع کرد. ایران در بازی‌های آسیایی با عربستان، ویتنام و مغولستان همگروه خواهد بود. 2تیم اول هر گروه و 4تیم دوم، در نهایت ترکیب 16تیم مرحله حذفی تورنمنت را می‌سازند. اگر تیم رضا عنایتی بتواند در این گروه صدرنشین شود، مسیر نسبتا ایده‌‌آلی در ادامه این تورنمنت در پیش خواهد داشت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :
2تیم 2رویا!