• یکشنبه 29 مهر 1403
  • الأحَد 16 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 20
یکشنبه 27 خرداد 1397
کد مطلب : 19820
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/JEE2
+
-

روح آندرس اسکوبار شاد!


علیرضا مجمع|  در دو هافتایم جهنمی به بهشت رفتیم. فکر نمی‌کنم کسی با بازی یک ربع اول مراکش انتظار برد از بچه‌های ما داشت. اما تیم کی‌روش در این سال‌ها نشان داده جلوی تیم‌های قوی‌تر از خودش هر چه بازی جلو می‌رود شانس بیشتری برای بردن پیدا می‌کند. این‌بار اما بچه‌های کازابلانکا چنان دماری از ما درآوردند که نیمه دوم دو مصدوم دادیم و چند تا ادای مصدومیت (رامین رضاییان چنان فیلمی بازی کرد که اگر کسی نمی‌شناختش فکر می‌کرد ساقش له شده است.) هر چه بود خدا بغلمان کرد و بازی را بردیم. اما کاش خودمان دلیل بردنمان بودیم. با این جمله تشکر آمیز «عزیز، دستش درد نکند که به خودشان گل زد» هم خیلی میانه‌ای ندارم. ببخشید!
  عزیز بوحدوض دقیقه94 کاری کرد که شاید ما را ببرد مرحله بعد. عزیز اولین بازیکنی است که برای ما گل به خودشان می‌زند. تا الان خودمان به خودمان گل می‌زدیم و عامل حذف می‌شدیم. اولین گل به خودی ما جلوی اسکاتلند بود. آندرانیک اسکندریان یک توپ مرده را توی دروازه ناصر حجازی کاشت تا ما با فلاکت بدویم برای اینکه گل مساوی را بزنیم. ایرج دانایی‌فرد با قلدری گلی زد که اگر نمیزد شاید گل آندرانیک را هیچ‌وقت از یاد نمی‌بردیم. 6سال بعد در نیمه‌نهایی جام ملت‌های آسیا سنگاپور شاهین بیانی عین همین گل عزیز را به بهروز سلطانی زد تا بازی برده را مساوی کنیم و برویم به پنالتی. می‌گویم مثل این منظورم فقط ضربه سر در ارتفاع پایین است. وگرنه سانتری که عرب‌ها روی دروازه ایران کشیدند، از وسط زمین بود که هیچ خطری نداشت. ما با دست خودمان عربستان را برای خودمان و کل آسیا شاخ کردیم. عربستان آن جام قهرمان شد و اعتماد به نفس گرفت و جام بعدش هم قهرمان شد و دیگر کسی نمی‌توانست جمعش کند. الان یکی از معضلات ما در فوتبال آسیا همین عربستان است. آخ که اگر آن گل به خودی زده نمی‌شد...! آخرین گل به خودی ما همین چند ماه قبل بود. میلاد محمدی جلوی تونس یک گل به ما زد و یک هیچ بازی را باختیم.
  جام‌جهانی به آمریکا رفت. اما کسی نمی‌دانست که یکی از فجایع تمام جام‌های جهانی قرار است در آنجا رخ دهد. نیم ساعت از بازی آمریکا و کلمبیا گذشته بود که توپی از سمت چپ دفاع کلمبیا روی دروازه آمد و آندس اسکوبار دفاع راست کلمبیا به هوای بیرون زدن توپ، آن را به درون دروازه خودشان فرستاد. گل بعدی آمریکا نیمه دوم زده شد و دقیقه۹۰ هم کلمبیا یک گل زد و بازی دوبریک  شد. کلمبیا به خانه برگشت. چند روز بعد خبر وحشتناکی به تمام جهان مخابره شد: «آندرس اسکوبار زننده گل به خودی بازی آمریکا توسط باندهای مافیایی مواد مخدر در کشورش به گلوله بسته شد.» کلمبیا مهد باندهای مافیایی مواد مخدر است و احتمالا باخت به آمریکا را در زمانی که چند ماه قبلش پابلو اسکوبار توسط آمریکایی‌ها کشته شده است و بسیاری از شرط‌های برد کلمبیا مقابل آمریکا با گل او به باخت‌های سنگین تبدیل شده بود برنتابیدند و اسکوبار ۲۷ساله را در خیابان‌های مدلین با ۱۲گلوله کشتند. عزیز بوحدوض، آندس اسکوبار نمی‌شود، اما قطعا فشار سنگینی را از سوی رسانه‌ها و مردم مراکش تحمل خواهد کرد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید