• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
یکشنبه 27 خرداد 1397
کد مطلب : 19811
+
-

کارلوس روی ترازوی بخت

کارلوس روی ترازوی بخت

ایران در اولین بازی جام‌جهانی دست به کار بزرگی زد و مراکش را برد. البته ایران در این بازی کمی خوش‌شانس بود و کی‌روش هم خودش اولین نفری بود که بعد از بازی همان‌جا لب خط به بخت بلند تیمش اشاره کرد. بعد از این مسابقه بحث بر سر خوش‌شانس بودن کی‌روش داغ شده اما شاید مرور حوادث مهم این سال‌ها نشان دهد مربی پرتغالی نه از شانس طلبکار است و نه به آن بدهی دارد!
   خوش‌شانسی‌ها
ایران ازبکستان
در بازی اول انتخابی جام‌جهانی 2014 برزیل، ایران در تاشکند برابر ازبکستان به میدان رفت و در روزی که از نظر فنی نمایش ضعیفی داشت یک بر صفر به پیروزی دست یافت. در این مسابقه یکی از ضربات بازیکنان ازبکستان حدود یک متر از خط دروازه ایران عبور کرد، اما داور متوجه آن نشد!
کره‌جنوبی ایران
در اولسان تیم ملی ایران یک بر صفر کره‌جنوبی را برد و به جام‌جهانی رسید.این بی‌گمان یکی از خوش‌ترین خاطرات تاریخ فوتبال ماست، اما در آن بازی هم بخت و اقبال همراه کی‌روش بود. ما برابر کره فقط یک موقعیت داشتیم که آن هم روی اشتباه عجیب مدافع حریف به وجود آمد و فرصت‌طلبی استثنایی رضا قوچان‌نژاد آن را به گل تبدیل کرد. انبوه حملات کره در آن بازی به جایی نرسید و در یک صحنه دبل‌سیو رحمان احمدی تیم ملی را نجات داد.
ایران قطر
در بازی اول دور مقدماتی جام‌جهانی 2018 روسیه هم، تیم ملی خوش‌شانس بود. برابر قطر در تهران، تیم ملی واقعا نمایش ضعیفی داشت، اما در آخرین دقایق مسابقه اشتباه عجیب دروازه‌بان قطر باعث شد رضا قوچان‌نژاد دروازه را باز کند. ایران تا دقیقه93 آن بازی حتی یک موقعیت گل هم نداشت، اما لطف گلر تیم حریف کی‌روش را سپیدبخت کرد. بعد از آن البته جهانبخش یک گل زیبا زد.
ایران مراکش
بر خلاف نمونه‌های بالا، در بازی با مراکش ایران حداقل یک موقعیت خوب گل هم داشت که سردار آزمون آن را خراب کرد. در عین حال از نظر فنی مراکش در این مسابقه سرتر از ایران بود؛ طوری که عادل فردوسی‌پور هم به عنوان گزارشگر مسابقه چندین‌بار آرزو کرد بازی با نتیجه مساوی به پایان برسد. با این وجود اولین گل به خودی جام، به کام ایران شد.
   بدشانسی‌ها
ایران ازبکستان
در بازی برگشت با ازبکستان در مقدماتی جام‌جهانی 2014 برزیل، تیم ایران با وجود نمایش خوبی که داشت یک بر صفر باخت. ایران در آن مسابقه هرگز سزاوار شکست نبود. گل سالم محمد نوری در این بازی هم آفساید اعلام شد.
ایران آرژانتین
آرمانی‌ترین نمونه ممکن از بداقبالی یک تیم؛ در آن مسابقه هم پنالتی ایران را دزدیدند، هم گلر تیم حریف ستاره بود و هم توپ در آخرین لحظه روی پای بهترین بازیکن دنیا جفت‌وجور شد. بازی با ایران، تنها مسابقه‌ای بود که آرژانتین در جام‌جهانی گذشته با همه ستاره‌هایش و بدون بازیکن مصدوم در آن حاضر شد.
ایران بوسنی
ما آن بازی را 3 بر یک باختیم و آن‌قدر بد بودیم که بدشانسی تیم ایران به چشم نیامد اما به هر حال در آن مسابقه بعد از گل اول بوسنی که توسط ژکو به ثمر رسید، شوت مسعود شجاعی به تیر دروازه حریف برخورد کرد. گل شدن آن توپ می‌توانست ورق بازی را عوض کند. 
ایران عراق
همه اتفاقات بدی که ممکن است در یک مسابقه برای یک تیم رخ دهد، در آن مسابقه برای ایران پیش آمد. یک بر صفر جلو بودیم که مهرداد پولادی الکی اخراج شد. ایران دو بار عقب افتاد و دو بار به بازی برگشت. در چنین شرایطی معمولا تیمی که به بازی برمی‌گردد از شانس بیشتری برای پیروزی در ضربات پنالتی برخوردار است، اما عراقی‌ها آن بازی را به شکلی عجیب در پنالتی‌ها بردند.

این خبر را به اشتراک بگذارید