• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 27 خرداد 1397
کد مطلب : 19810
+
-

فرو ریختن مراکش با آتش دوست

فرو ریختن مراکش با آتش دوست

پیروزی تیم‌ملی فوتبال ایران برابر مراکش در بازی نخست گروهB جام‌جهانی ۲۰۱8‌ روسیه بازتاب‌ گسترده‌ای در رسانه‌های خارجی داشت. بعد از آنکه تیم ایران در سنت‌پترزبورگ موفق شد یک‌برصفر مراکش را شکست دهد، برخی رسانه‌های خارجی اقدام به انتخاب بهترین بازیکن از دیدگاه خود کردند و تعدادی هم عملکرد کلی تیم ما را زیر ذره‌بین قرار دادند.
    چشمی و بیرانوند بهترین شدند
شبکه اسکای‌اسپورت روزبه‌ چشمی‌ را به‌عنوان بهترین بازیکن تیم کارلوس کی‌روش انتخاب کرد. این شبکه در توضیح انتخاب خود اعلام کرد چشمی یکی از 4بازیکن خط دفاع تیم‌ملی ایران در رویارویی با مراکش بود که سعی در ایجاد انسجام این خط کرد. بی‌‌بی‌سی اسپورت هم نمرات بازیکنان ایران مقابل مراکش را اعلام کرد که در این میان علیرضا بیرانوند با کسب نمره 04/6 در رده اول برترین بازیکنان دو تیم قرار گرفت. پس از بیرانوند، سامان قدوس که به‌عنوان یار جایگزین وارد میدان شد با 68/5امتیاز دوم شد و آزمون با 63/5 در رده سوم برترین بازیکنان ایران ایستاد.
    آسوشیتدپرس: ماموریت غیرممکن ایران شاید ممکن شود
خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی به بررسی وضعیت تیم‌ملی فوتبال ایران بعد از پیروزی در اولین دیدار جام‌جهانی روسیه پرداخت. این خبرگزاری نوشت: «اسکوربورد ورزشگاه سنت‌پترزبورگ نتیجه مراکش صفر - ایران یک را نشان می‌دهد. نمایی زیبا برای هزاران هوادار زن و مرد ایرانی که در روسیه گردهم آمده‌اند تا دومین برد تیمشان را در تاریخ جام‌های جهانی ببینند. ساعاتی بعد، یک تصویر دیگر با اهمیت یکسان؛ با تساوی پرتغال و اسپانیا در سوچی، جدول گروهB نشان می‌دهد که ایران با افتخار در صدر نشسته است؛ بالاتر از دو تیم برتر دنیا. بعد از مراسم قرعه‌کشی جام‌جهانی کارلوس کی‌روش سرمربی ایران گفت: «در گروه بسیار دشواری قرار گرفته‌ایم. این ماموریت غیرممکن است اما می‌خواهیم غیرممکن را ممکن کنیم.» در ادامه این گزارش به جشن و پایکوبی مردم ایران بعد از برد مقابل مراکش پرداخته شده است و همچنین صحبت‌های سامان قدوس درباره عملکرد ایران بازتاب یافته است. آسوشیتدپرس ادامه داده است: «این برای اولین‌بار بود که ایران در تاریخ جام‌های جهانی در اولین بازی به پیروزی رسیده است. آخرین برد ایران ۲۰سال پیش و در بازی با آمریکا روی داد. حالا ایران بدون فشار به بازی دوم خود می‌رود. در واقع تیم کی‌روش می‌تواند شانسش را در بازی با اسپانیا در کازان امتحان کند.» این خبرگزاری همچنین به انسجام خط دفاعی تیم‌ملی، ۱۰کلین‌شیت ایران در راه جام‌جهانی و مشکلات تیم‌ملی ایران پیش از شروع جام‌جهانی با شرکت نایک پرداخته است. 
    8بازیکن نمره7 گرفتند
روزنامه ایندپندت در سایت خود گزارشی از بازی روز گذشته تیم‌ملی ایران برابر مراکش منتشرکرد و به بازیکنان دو تیم، نمره داد. براساس ارزیابی کارشناسان این نشریه، 22بازیکن این دیدار از 10چنین نمراتی گرفتند: بیرانوند:7 رامین رضاییان:7 مرتضی پورعلی‌گنجی:6 روزبه چشمی:7 احسان حاج‌صفی:7 امید ابراهیمی:7 علیرضا جهانبخش:7 مسعود شجاعی:6 وحید امیری:7 کریم انصاری فرد:6 سردار آزمون:7 بازیکنانی بودند که بهترین عملکرد را از خود نشان دادند. 
سایت اینسایدورلد فوتبال هم گزارشی از بازی تیم‌ملی ایران مقابل مراکشی‌ها، منتشرکرد و با در نظرگرفتن برد یک‌بر‌صفر تیم تحت امر کارلوس کی‌روش، عنوان مثبتی برای مقاله خود انتخاب کرد. گزارشگر این رسانه معتقد است در دو دوره اخیر رقابت‌های جام‌جهانی، نمایندگان آسیا از برد فاصله گرفتند اما برد روز گذشته تیم‌ملی ایران، این فاصله را برداشت و آبروی برای آسیا کسب کرد.
    بازتاب پیروزی ایران در رسانه‌های ورزشی اسپانیا
پیروزی ایران بر مراکش در هر 4رسانه ورزشی مشهور کشور اسپانیا بازتاب خوبی داشت. مارکا نوشت که مراکش گلی را که ایران به آن نزدیک هم نبود، تقدیم کرد. مارکا در تحلیل خود هر دو تیم را فاقد هرگونه شانسی برای رقابت با اسپانیا و پرتغال در راه صعود به یک هشتم جام‌جهانی عنوان کرده است. آ.اس نوشت که  گل به خودی تصادفی و شادی برای ایران. اسپورت هم معتقد  است که شانس با ایران بر علیه مراکش متحد شد. موندودپورتیوو هم نوشت که مراکش با یک گل به خودی در دقیقه95، برد را تقدیم ایران کرد.
    تمجید رسانه‌های عربی
دیروز رسانه‌های عربی هم از عملکرد تیم‌ملی ایران تمجید کردند. سایت روزنامه الیوم 24مراکش با انتخاب تیتر «گل مرگبار باعث شکست مراکش در بازی نخست جام‌جهانی2018 روسیه شد» نوشت: «مراکش با وجود فرصت‌های فراوان نتوانست به موفقیتی برابر ایران دست یابد و حریف به لطف گل به خودی مراکش به پیروزی رسید.» این رسانه مراکشی سپس با انتشار تصویری از اشک و حسرت بازیکنان تیم‌ملی این کشورش برابر ایران خبر داد.
سایت عاجل عربستان نیز تیتر «فرو ریختن مراکش با آتش دوست» را برگزید و در مطلب خود آورده است: «مراکش تسلط خوبی بر بازی داشت اما فرصت‌های زیادی را از دست داد و سرانجام با گل به خودی در دقیقه پنجم وقت‌های اضافه شکست برابر ایران را پذیرا شد.»
روزنامه الریاضیه عربستان شکست تیم‌ملی فوتبال مراکش را در صدر اخبار صفحه نخست سایت خود قرار داد و می‌نویسد: «مراکش در بازی نخست یکی از سخت‌ترین گروه‌های جام‌جهانی2018 روسیه با دستان خالی بیرون آمد و در مقابل، ایران با گل مرگبار بازیکن مراکش به پیروزی یک‌‌بر‌صفر دست یافت. این نتیجه سومین شکست تیم‌های ملی عربی در جام‌جهانی2018 پس از عربستان و مصر برابر تیم‌های ملی روسیه و اروگوئه بود.»
روزنامه استادالدوحه قطر نیز با اشاره به شکست دردناک تیم‌ملی فوتبال مراکش برابر ایران نوشت: «مراکش با این شکست در شرایط بسیار سختی جهت صعود به مرحله بعدی جام‌جهانی2018 روسیه قرار گرفت. به ویژه این‌که دوبازی بعدی مراکش با مدعیان قهرمانی این رقابت‌ها خواهد بود.»
دیگر روزنامه قطری یعنی الوطن نیز شکست مراکش را بازتاب داد و در گزارش خود آورده است: «مراکش تاوان فرصت‌های از دست‌رفته را با گل ثانیه‌های پایانی داد و کار غیرممکنی برای صعود از مرحله گروهی جام‌جهانی2018 روسیه پیش‌رو دارد. این تیم متحمل شکست فاجعه‌باری برابر ایران با گل به خودی شد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید