• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
پنج شنبه 29 تیر 1402
کد مطلب : 197848
+
-

اعزام خادمان روضه رضوان به اربعین

محمد سرابی؛ روزنامه‌نگار

امسال داوطلبان پاکسازی خیابان‌های شهر به‌عنوان پاکبان به مراسم اربعین اعزام می‌شوند؛ طرحی که با عنوان «خادمان روضه رضوان» از سوی مدیرعامل ‌سازمان مدیریت پسماند تهران اعلام شد. رضا محمدی در این رابطه گفت: حجم زباله تولیدشده شهر تهران در طول دهه محرم به‌دلیل نذورات و... بیشتر می‌شود. شهروندان و همینطور اعضای هیئت‌های عزاداری می‌توانند در این طرح ثبت‌نام کنند. تجهیزات لازم از سوی سازمان پسماند در اختیار آنها قرار می‌گیرد تا در طول مراسم محرم با جمع‌آوری زباله‌ها به پاکبانان کمک برسانند. در ایام اربعین هم بعد از ارزیابی و قرعه‌کشی، نیرو‌هایی که توانایی جسمی کافی داشته باشند به مراسم راهپیمایی اربعین در کشور عراق اعزام می‌شوند.
او افزود: با توجه به برگزاری جشن 10‌کیلومتری غدیر در تهران، تصمیم گرفتیم از این پس از نیرو‌های مردمی هم کمک بگیریم و همچنین نیروی پشتیبان داشته باشیم که در مراسم خاص به پاکبانان‌های مناطق 22گانه کمک کنند.
محمدی تأکید کرد: حمل زباله در سال 1386 با استفاده از ماشین‌آلات روز دنیا مکانیزه شد، اما در سال‌های قبل اتفاقات خوبی در این زمینه نیفتاده است. ماشین‌آلات فرسوده شده‌اند و به جای آن نیرو‌ی کارگری اضافه شده است؛ حتی تجهیزاتی که برای شست‌وشوی گاردریل داشتیم هم فرسوده شده است. اکنون وضعیت نظافت شهر مطلوب و در ‌شأن شهروندان تهرانی نیست. همینطور مشکل تعداد زیاد کتفی‌ها (زباله‌جمع‌کن‌ها) را داریم؛ به شکلی که گویی بالای هر مخزن زباله یک نفر ایستاده است. ما برنامه‌ای داریم که تا چند‌ماه آینده اتفاقات خوبی در زمینه جمع‌آوری پسماند رقم بخورد. او افزود: پسماند هر منطقه متفاوت است مثلا زباله تولید شده در بازار با زباله منطقه15تفاوت دارد. طرحی داریم که در آن جمع‌آوری زباله خشک با تقویت ایستگاه‌های میانی MRF ارتقا پیدا می‌کند.‌

 

این خبر را به اشتراک بگذارید