• یکشنبه 30 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 11 ذی القعده 1445
  • 2024 May 19
پنج شنبه 29 تیر 1402
کد مطلب : 197844
+
-

سامانه حمل‌ونقل معلولان خصوصی نمی‌شود

فیلمی از تجمع معلولان در مقابل شهرداری تهران منتشر شده است که در آن مخالفت خود با خصوصی‌شدن حمل‌ونقل ویژه معلولان را اعلام می‌کنند. نوشته‌هایی که در دست آنها دیده می‌شود هم نشان می‌دهد که این گروه از شهروندان نگران هستند که خصوصی‌سازی‌ باعث کاهش کیفیت یا قطع ارائه خدمات به آنها شود.

اما اصل ماجرا چیست؟
این تجمع در پی شایعه واگذاری ون‌های ویژه معلولان به شرکت‌های خصوصی انجام شد درحالی‌که موضوع خصوصی‌سازی‌ مطرح نیست و تنها اقدام انجام‌شده واگذاری امور حمل‌ونقل معلولان از اتوبوسرانی به تاکسیرانی است. معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در این‌باره می‌گوید: سامانه حمل‌ونقل جانبازان و معلولان تاکنون زیرنظر شرکت واحد اتوبوسرانی فعالیت می‌کرد که با دستور شهردار تهران، قرار است‌ هوشمندسازی این سامانه پیگیری شده و مدیریت آن به سازمان تاکسیرانی واگذار شود.
جلال بهرامی با تأکید بر اینکه شهر متعلق به همه شهروندان است و جانبازان و معلولان نیز مانند سایر افراد باید بتوانند از امکانات و تسهیلات شهری استفاده کنند، می‌گوید: به این منظور تلاش می‌کنیم تا با مناسب‌سازی اماکن و معابر شهری و تسهیل در ارائه خدمات لازم به جانبازان و معلولان به‌گونه‌ای عمل کنیم که این قشر از حقوق یکسان با بقیه اقشار برخوردار باشند.
وی می‌افزاید: جابه‌جایی مدیریت سامانه جانبازان و معلولان از شرکت واحد اتوبوسرانی به سازمان تاکسیرانی، نه‌تنها هیچ خللی در خدمت‌رسانی به جانبازان و معلولان ایجاد نخواهد کرد، بلکه باعث ارتقا‌ و بهبود سطح خدمات به این عزیزان نیز خواهد شد.
معاون شهردار تهران همچنین می‌گوید: در راستای خدمات‌رسانی هر‌چه بهتر و بیشتر به شهروندان کم‌توان و ناتوان، ۴۰دستگاه ون ویژه این قشر در سال‌جاری به ناوگان ویژه جانبازان و معلولان اضافه خواهد شد.
فروردین امسال نیز خبری مبنی‌ بر خروج ۳دستگاه ون جدید از سامانه معلولان منتشر شده بود که صحت نداشت. سامانه حمل‌ونقل جانبازان و معلولان با بیش از ۱۰۰مرکز و نهاد و سازمان و مؤسسه و... در ارتباط است و معلولانی که زیر پوشش سازمان بهزیستی باشند، می‌توانند از خدمات آن استفاده کنند.‌

این خبر را به اشتراک بگذارید