• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 28 تیر 1402
کد مطلب : 197689
+
-

احسان دانش‌دوست: با همه توان به المپیک می‌رویم

احسان‌ دانش‌دوست یکی از بازیکنان تیم ملی والیبال بود که در هفته سوم لیگ ملت‌ها بازی کرد. او گفت‌وگویی با همشهری داشته است که درباره وضعیت تیم ملی و شرایط فعلی والیبال و خودش صحبت کرده است. او درباره نتایجی که تیم ملی در لیگ ملت‌ها گرفت، می‌گوید: «همه می‌دانیم و می‌پذیریم که نتایج تیم ملی چندان خوشحال‌کننده نبود، اما اگر به روند کلی تیم نگاه کنیم متوجه می‌شویم که تیم هفته به هفته بهتر شد. می‌خواهم یک مثال بزنم تا شاید علاقه‌مندان به والیبال شرایط را بهتر درک کنند؛ تیم ملی ژاپن سال‌های اخیر، هر سال چند بازیکن جدید و جوان را به تیم ملی تزریق کرد و بعد از چند سال تمام تیمش تغییر کرد اما تیم ایران ناگهان دستخوش تغییر شد و زمان زیادی از این تغییر نمی‌گذرد. به‌نظر من از این نسل باید حمایت شود و قرار نیست در همان سال اول یا دوم، تیم نتیجه بگیرد. قطعاً زمان نیاز است و باید صبوری کرد.»
سال 2019 تیم جوانان ایران نخستین قهرمانی جهان را تجربه کرد و این روزها این قهرمانی تکرار شده است و دانش‌دوست با تبریک به نسل جوان والیبال می‌گوید: «من خودم این جایگاه را قبلاً به‌دست آورده بودم و می‌دانم که ملی‌پوشان و اعضای کادر فنی چه حس و حال خوبی دارند. جوانان والیبال ایران با هدایت رضا مومنی‌مقدم و کادر ایرانی‌اش نشان دادند که والیبال ایران پشتوانه خوبی دارد. آینده والیبال بدون شک متعلق به همین نسل است. مربیان ایرانی بازهم نشان دادند که می‌توان به آنها اعتماد کرد و حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. امیدوارم چراغی که این نسل روشن کرده را فدراسیون پرنورتر کند تا در آینده هیچ نگرانی‌ای بابت المپیک و مسابقات دیگر نداشته باشیم.»
در شرایطی که تیم ملی در لیگ ملت‌ها نتایج خوبی نمی‌گیرد، همه نگران گرفتن سهمیه المپیک پاریس هستند. دانش‌دوست اما از تلاش تیم و خودش برای حضور در این بازی‌های می‌گوید: «بدون شک برای هر ورزشکاری حضور در المپیک یک افتخار محسوب می‌شود. من هم در رشته خودم بسیار تلاش کرده‌ام تا به تیم ملی برسم و حالا می‌خواهم تمام توانم را به‌کار بگیرم تا بتوانم حضور در المپیک را تجربه کنم.»



 

این خبر را به اشتراک بگذارید